همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی تجربه موققی است
کد خبر: 3913910
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی تجربه موققی است

مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: تجربه همکاری یا جهاددانشگاهی تجربه موفقی است و این نهاد به خوبی از عهده مسئولیتی که پذیرفته، برآمده است.

همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی تجربه موققی است

به گزارش ایکنا از البرز، محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز، یازدهم مردادماه در آستانه فرارسیدن چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی با حضور در جهاددانشگاهی البرز و دفتر خبرگزاری ایسنا و ایکنا، گفت: جهاددانشگاهی ایده‌ها و امیدهای زیادی را در خود جای داده است.
وی ادامه داد: جهاددانشگاهی البرز با تکیه بر توانمندی، تخصص و تعهد نیروهای جوان خود می‌تواند نقش به‌سزایی در توسعه استان ایفا کند.
این مسئول اضافه کرد: کمیته امداد در سال‌های قبل تجربه همکاری با جهاددانشگاهی را داشته و امیدواریم این همکاری در قالب طرح‌های مؤثر ادامه داشته باشد.
محمدی‌فرد توضیح داد: تجربه همکاری یا جهاددانشگاهی تجربه موفقی است و این نهاد به خوبی از عهده مسئولیتی که پذیرفته، برآمده است.
مدیرکل کمیته امداد البرز در ادامه با اشاره به اینکه همکاری خیرین و حمایت نیکوکاران تاثیر به‌سزایی در پیشبرد اهداف این نهاد دارد، افزود: در حال حاضر ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در البرز فعال است که بخشی از نیازهای جامعه هدف کمیته امداد یعنی محرومان رو فقرا را برطرف می‌کنند.
وی ادامه داد: حدود ۲۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۷۰۰۰ خانوار هنوز صاحب مسکن نشده و اجاره خانه پرداخت می‌کنند.
محمدی‌فرد اضافه کرد: البته با تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته توانستیم پرونده خانه‌دار شدن تمام ایتام تحت پوشش این نهاد را ببندیم یعنی در حال حاضر ۹۵ درصد خانوارهای ایتام تحت پوشش دارای مسکن هستند.
این مسئول توضیح داد: در حال حاضر ۸۰۰ دانشجو و ۴۵۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد البرز قرار دارند و از خدمات این نهاد در حوزه تامین کمک هزینه تحصیل برخوردار می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد البرز با بیان اینکه تامین جهیزیه بخش دیگری از خدماتی است که این نهاد به دختران دم بخت کم بضاعت می کند، گفت: تا پایان سال قرار بوده هزار جهیزیه به کمک نیکوکاران تامین و در اختیار زوجین قرار بگیرد ولی تاکنون ۱۶۰۰ مورد تفاهم نامه در این خصوص منعقد شده و این به آن معناست که امسال صف امداد مددجویی در حوزه جهیزیه نخواهیم داشت.
محمدی‌فرد با اشاره به تعداد مددجویانی که هرماه از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند، توضیح داد: هر ماه حدود ۲۵۰ نفر از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج و همین تعداد تحت پوشش این نهاد قرار می‌گیرند.
این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه کمیته امداد البرز هیچ صف انتظاری برای تحت حمایت درآوردن واجدین شرایط ندارد و اگر محرومی به این نهاد مراجعه کند به سرعت تحت حمایت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: سال گذشته ۱۹۰۰ نفر از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند و از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۶۰۰ خانوار جدید تحت پوشش درآمده‌اند که ۸۰۰ مورد از آنها جایگزین سال قبل و ۸۰۰ مورد نیاز مددجویان جدید بوده‌اند.
وی با بیان اینکه با شیوع کرونا شاهد فشار مضاعف بر خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت هستیم، گفت: اغلب این خانواده‌ها در بحث اشتغال و پرداخت اجاره‌خانه با مشکل مواجه شده‌اند.
محمدی‌فرد توضیح داد: برای حل بخشی از مشکل مسکن مددجویان، کمیته امداد ودیعه ۳۰ میلیون تومانی اجاره مسکن در اختیار آنها قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: از اسفندماه تاکنون تعدادی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد درگیر کرونا شدند که این نهاد بر طبق خوداظهاری آنها هزینه تامین داروهای آنها را متقبل شده است.
این مسئول تصریح کرد: متاسفانه طی چند ماه گذشته حدود ۴۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
محمدی‌فرد در ادامه با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر جمع‌آوری صدقات گفت: در اسفند و فروردین به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا جمع آوری صندوق های صدقات با افت ۸۰ درصدی مواجه بود.
وی توضیح داد: میزان جمع آوری صدقه در اردیبهشت، خرداد و تیر سال گذشته ماهی ۹۰۰ میلیون تومان بود ولی در مدت مشابه امسال به ماهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.
وی افزود: این نشان می‌دهد علی رغم فشارهای اقتصادی کرونا، مردم همچنان نسبت به پرداخت صدقه با حساسیت برخورد کرده و اعتمادشان به کمیته امداد بیشتر شده است.
مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه این نهاد به تنهایی پاسخگوی حجم محرومیت موجود نیست، گفت: کمیته امداد برای تحقق اهداف خود امید زیادی به همکاری خیرین دارد.
محمدی‌فرد اظهار کرد: در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌هایی که شاهد آن هستیم، خانواده های متوسط به پایین بیشترین آسیب را می‌خورند به همین دلیل نباید اجازه دهیم که در این شرایط دشمن به اهداف خود که ایجاد اغتشاشات اجتماعی به واسطه فشار روی عموم مردم است، برسد.
امکان همکاری مشترک جهاددانشگاهی و کمیته امداد در مشاغل خانگی
در ادامه احمدرضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی البرز هم با بیان اینکه پیش از این جهاددانشگاهی و کمیته امداد البرز همکاری مشترکی در حوزه کارآفرینی داشته‌اند، گفت: یکی از حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی البرز بسترسازی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است ولی در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کارهای خانگی هم فعالیت دارد.
فیروزی افزود: در موضوع مشاغل خانگی می‌توان با کمیته امداد فعالیت مشترک داشت.
این مسئول در ادامه به فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش هم اعلام کرد: در این بخش آمادگی لازم وجود دارد تا در صورت نیاز به پژوهش، این کار توسط گروه‌های پژوهشی و تخصصی جهاددانشگاهی انجام شود.
فیروزی با ظرفیت‌های جهاد انشگاهی در حوزه فرهنگی هم اشاره و تصریح کرد: در این بخش با وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز ایسپا برای سنجش افکار عمومی ظرفیت خوبی وجود دارد.
رئیس جهاددانشگاهی البرز به معرفی ظرفیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی هم پرداخت و اظهار کرد: در بخش آموزش، جهاددانشگاهی ارائه آموزش‌های تخصصی فنی، مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و آموزش‌های ضمن خدمت برای سازمان‌ها و ادارات را دارد.
وی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری در کلانشهر کرج توسط جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی پنج دفتر تسهیلگری در محلات کمتر برخوردار کرج راه‌اندازی کرده و در این بخش امکان همکاری بیشتر هم وجود دارد.
کمیته امداد و جهاددانشگاهی روحیه جهادی خود را حفظ کرده‌اند
سعید قاسمی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی هم در این نشست به خاستگاه مشترک جهاددانشگاهی و کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: این دو نهاد حاصل اندیشه والای حضرت امام(ره) هستند که هنوز هم روحیه جهادی و جهادگری خود را حفظ کرده‌اند.
قاسمی افزود: خصوصیت نهادهای انقلابی و ارزشی این است که روحیه جهادگری و موقعیت‌سنجی آنها باعث می‌شود سنگرهای جدید را بشناسند و به عنوان یک سازمان پویا به عمر خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: این نوع نهادهای علاوه بر اینکه مأموریت ارزشمند خود را فراموش نمی‌کنند باید حرکت خود را به سمت و سویی سوق دهند که نیاز جامعه است.
قاسمی با بیان اینکه شعار امسال جهاد دانشگاهی «چهل سال خودباوری» است، گفت: امیدواریم علاوه بر همکاری‌هایی که پیش از این وجود داشته است با همگرایی و هم افزایی زمینه همکاری‌های جدیدی را در استان ایجاد کنیم.

انتهای پیام
captcha