توصیف لحظات اقامه نماز در داخل کعبه + عکس و فیلم
کد خبر: 3913939
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کریم منصوری از سفری به یاد‌ماندنی به سرزمین وحی می‌گوید /

توصیف لحظات اقامه نماز در داخل کعبه + عکس و فیلم

کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان جزء آن دسته از حجاجی است که توفیق حضور در داخل کعبه را پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا، کریم منصوری، قاری بین‌المللی کشورمان در ویژه‌برنامه «کاروان نور» که از سوی شورای عالی قرآن برگزار شد، به بیان خاطراتی از نخستین اعزامش به سرزمین وحی پرداخت.


بیشتر بخوانید:


وی پس از رؤیت عکسی از نخستین اعزامش به حج در سال 1365 اظهار کرد: این نخستین سفرم به مکه مکرمه و مدینه منوره بود. هنگامی که از اعزامم مطلع شدم، احساس وصف‌ناشدنی داشتم. این عکس با حضور دوستانی چون حسین طرقی، رضا عابدین‌زاده، محمدحسین سعیدیان، محمدحسین سبزعلی، هاشم روغنی، غلامرضا شاه‌میوه، مرحوم کاظم محمدزاده، عباس امام‌جمعه، عباس سلیمی، حسن رضائیان، حسین کرمی، سیدمرتضی سادات‌‌فاطمی، رضا جاویدی، سیدحبیب تربتیان و محمدمسعود عنایتی‌مقدم است.

ورود به داخل کعبه و حلاوتی که همیشه تازگی دارد/ تعجب پلیس سعودی از تلاوت قاری ایرانی

این قاری بین‌المللی کشورمان اضافه کرد: در نخستین سفرم در سال 65 بعد از انجام مناسک، نوشیدن از آب زمزم، به همراه آقای سیدناصر رضوی، پیشکسوت قرآنی تلاوتی در مسجد‌الحرام داشتیم. تلاوت‌مان به اندازه‌ای گیرا بود که حاجیان دورمان جمع شدند و ما را مورد تشویق قرار دادند.

وی با تأکید بر اینکه شیرین‌ترین خاطره‌ام مربوط به هنگامی است که به داخل کعبه وارد شدم، گفت: به خاطر دارم در سفر اعزام به مسابقات بین‌المللی عربستان به همراه استاد شهریار پرهیزکار، خواسته‌ای داشتم که سریع مورد اجابت درگاه الهی واقع شد و داخل خانه خدا شدم. داخل کعبه حال و هوای عجیبی دارد، نه چراغی و نه پنجره‌ای، کف کعبه، سنگ مرمر است و هر فرد به سویی نماز می‌خواند. محل ورود حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیز جایگاه متبرکی است و این توفیق به برکت قرآن، نصیبم شد. در نخستین سفرم به کربلای معلی نیز چنین حسی داشتم.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دیگر اعزامش در سال‌های 71 -72 به حج تمتع بیان کرد: خاطرم هست آیاتی از سوره الرحمن را تلاوت می‌کردم، جمعیت زیادی از حاجیان دور ما جمع شدند، به طوری که بعد از پایان تلاوت، پلیس عربستان به سراغم آمد و از من پرسید «بین ایرانی‌ها چه کار دارم؟» گفتم: «من ایرانی هستم» با تعجب می‌گفتند ایرانی‌ها اینگونه تلاوت نمی‌کنند و من هم گفتم «بنشینید و گوش دهید، تلاوت‌های بهتر از من نیز می‌شنوید».

این قاری بین‌المللی کشورمان همچنین به خاطره‌ای از آخرین سفرش به سرزمین وحی که با حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان همسفر بود، اشاره‌ کرد و گفت: در این سفر بیشتر مردم درخواست تلاوت تیتراژ پایانی سریال حضرت یوسف(ع) یعنی آیه چهارم سوره مبارکه یوسف «إِذْ قَالَ يُوسُفُ لِأَبِيهِ يَا أَبَتِ إِنِّي رَأَيْتُ أَحَدَ عَشَرَ كَوْكَبًا» را داشتند.

یادآوری می‌شود، این نشست با حضور استادان و قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن، حمیدرضا مستفید، کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‌وفا و محمدتقی میرزاجانی در شورای عالی قرآن و همچنین، ارتباط تصویری با محمود لطفی‌نیا و عبدالواحد سعیدی‌زاده (پدر شهید منا محمدسعید سعیدی‌زاده) همراه بود.

انتهای پیام
captcha