مراسم ویژه شب عید غدیر در کنار مزار سردار سلیمانی برگزار می‌شود
کد خبر: 3913955
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

مراسم ویژه شب عید غدیر در کنار مزار سردار سلیمانی برگزار می‌شود

دبیر ستاد غدیر خم کرمان با بیان اینکه مراسم ویژه شب عید غدیر در کنار مزار سردار سلیمانی و در فضای باز برگزار می‌شود، گفت: تبلیغات گسترده میدانی از سوی شهرداری و همکاری شورای هماهنگی تبلیغات استان کرمان انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور، دبیر ستاد غدیر خم استان امروز شنبه، 11 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت، گفت: غدیر از مسائل مهم و اساسی جهان اسلام است و رسالت پیامبر(ص) پایان نپذیرفت تا اینکه در غدیرخم حضرت علی(ع) را به جانشینی خود انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه هدایت بشریت هیچ وقت تمام‌شدنی نیست و نباید از آن غفلت شود، افزود: مردم در غدیر خم با نبوت و امامت بیعت کردند و تا امروز این بیعت ساری و جاری است.

دبیر ستاد غدیر خم کرمان با اشاره به اینکه مردم امروز هم به امام، هادی و رهبر نیازمند هستند و دین اسلام نیز بر آن تأکید دارد، بیان کرد: در طول غدیر بین جریان غدیر با جریان نفاق که به مقابله با غدیر و امیرالمؤمنین(ع) برخاستند گفت‌وگوهایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه جماعت نفاق به‌دنبال فراموشی غدیر خم بوده و جریان حق به‌دنبال احیای غدیر و تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه بودند، یادآور شد: در این مسیر عده زیادی به شهادت رسیدند.

عربپور با اشاره به اینکه در قرآن آمده که باطل زائل شدنی است و به‌ همین دلیل غدیر خم همچون گذشته درخشان است و فراموش نخواهد شد، تصریح کرد: عده‌ای به‌دنبال فراموشی واقعه غدیر برای تفرقه بین جامعه مسلمانان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از قرن‌ها وظیفه داریم از سرمایه عظیم غدیر خم حفاظت کرده و آن را به نسل آینده منتقل کنیم، افزود: از پدرها و مادرهای داخل خانه گرفته تا معلمان مدرسه، نویسندگان و سایر افراد همه وظیفه دارند در تبیین مسئله غدیر تلاش کنند.

دبیر ستاد غدیر خم کرمان با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر برنامه‌های متعددی در طول سال و به‌ویژه در دهه امامت و ولایت برای تبیین واقعه غدیر و اهمیت و جایگاه امامت و ولایت اجرایی می‌کند، گفت: این برنامه‌ها با رویکردهای جذب جوانان و تعامل با تشکل‌های جوان، تحکیم بر وحدت اسلامی، جذب کمک‌های مردمی، فعال‌سازی تمام دستگاه‌های اجرایی، تبیین واقعه غدیر و ارتباط غدیر با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بنیاد غدیر 5 کمیته برای برگزاری برنامه‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه در شیوع ویروس کرونا هستیم و وضعیت استان کرمان نیز قرمز است مجلس و جشن با حضور جمعیت زیاد در دهه امامت و ولایت نداریم.

عربپور با اشاره به اینکه کمیته‌های تبلیغات، احسان و مواسات، فضای مجازی، هیئت‌های مردمی و کمیته بانوان زیرمجموعه بنیاد غدیر فعالیت می‌کنند، گفت: کتاب «شهید سلیمانی شهید ولایت» در حال تهیه است که چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه شب عید غدیر در کنار مزار سردار سلیمانی و در فضای باز برگزار می‌شود، افزود: تبلیغات گسترده میدانی از سوی شهرداری و همکاری شورای هماهنگی تبلیغات استان کرمان انجام می‌شود.

عربپور با اشاره به اینکه کمک‌های مؤمنانه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست در دستور کار است که از سوی نهادهای مختلف انجام خواهد شد، گفت: آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد در دستور کار است و تأکید شده که این زندانیان به‌ویژه از برادران اهل سنت باشد.

وی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی و همچنین حفظ خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت استان کرمان است، تأکید کرد: تجلیل از خادمان و مدافعان سلامت و عیادت از بیماران را در برنامه داریم که در دهه امامت و ولایت در استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha