برگزاری دوره‌های تلفنی و آنلاین در مؤسسه مشکوة دامغان
کد خبر: 3913994
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

برگزاری دوره‌های تلفنی و آنلاین در مؤسسه مشکوة دامغان

برنامه‌های آموزشی مؤسسه مشکوة با توجه به بحران کرونا در کنار دوره‌های حضوری به صورت تلفنی و آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ پس از شیوع کرونا؛ اکثر برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکوة شهرستان دامغان کمرنگ شد، به طوری که استقبال کم از دوره‌های آموزشی، منجر به تعطیلی برنامه‌های حضوری شد.

پس از ادامه وضعیت کرونا، مؤسسه تصمیم گرفت برخی از فعالیت‌های آموزشی را در فضای مجازی و غیر حضوری برگزار کند. بنابراین دوره‌های حضوری را با تعداد محدود 10 قرآن‌آموز در فضای ضد‌عفونی شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.

کلاس‌هایی که هم‌اکنون به صورت حضوری برگزار می‌شوند شامل دوره روخوانی و روان‌خوانی قرآن، مفاهیم قرآن کریم است، همچنین دوره آموزشی حفظ قرآن کریم در اجزاء مختلف در قالب غیر حضوری (تلفنی) و دوره تفسیرقرآن کریم نیز با ارائه نکات تفسیری در فضای مجازی انجام می‌شود.

سیده زهرا طباطبایی، مدیر مؤسسه مشکوة گفت: هزینه‌های جاری مؤسسه با دریافت شهریه و کمک‌های مردمی تأمین می‌شد که با تعطیل شدن دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های این مرکز، همه کمک‌ها نیز قطع و مؤسسه با مشکلات مالی روبرو شده است.

کلاس‌های حضوری این مؤسسه در مسجد امیرالمومنین(ع) حوزه علمیه خواهران واقع در خیابان پاسداران، خیابان پارک، ساختمان مهر رضا(ع) در خیابان مشهد دامغان و شهرک بوستان برپا می‌شود.

قرآن‌آموزان این مرکز همواره درخواست برگزاری کلاس‌های حضوری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان این مؤسسه دارند که به این دلیل استقبال از دوره‌های مجازی قرآن کریم کمتر است.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مشکوة در استان سمنان از سال 1376 فعالیت غیررسمی و از سال 1388 فعالیت رسمی را با دریافت مجوز از ارشاد با آموزش‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم آغاز کرد و بیشترین تمرکز آن در آموزش مفاهیم قرآن کریم است.

انتهای پیام
captcha