جهاددانشگاهی پیشرو در رصد نیازهای فرهنگی است
کد خبر: 3914105
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

جهاددانشگاهی پیشرو در رصد نیازهای فرهنگی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی در شناسایی، رصد نیازهای فرهنگی و جریان‌سازی فرهنگی پیشرو بوده است، تصریح کرد: این نهاد انقلابی کارنامه‌ای پربار دارد.

فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با هدف گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش راه‌اندازی شد که امیدواریم همواره در این مسیر همچون گذشته با صلابت گام بردارد.

وی جهاددانشگاهی را مولود انقلاب فرهنگی دانست و افزود: با گذشت ۴۰ سال از عمر با برکت این نهاد و پیوند با بدنه دانشجویی و جوانان، موجب دستاوردهای عظیمی در عرصه‌های علمی و فرهنگی شده است.

رضاعی بیان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو در رصد و شناسایی نیازهای استراتژیک کشور طی ۴۰ سال اخیر تاکنون دستاوردهای خلاقانه، نوآورانه و امیدآفرینی در حوزه‌های علمی، پزشکی، پژوهشی و درمانی کسب کرده و تاکنون توانسته است با برخورداری از علم و درایت، نیروهای متعهد و کاردان در رفع مشکلات مردم موفق عمل کند.

تربیت نیروهای توانمند و کارآمد

وی از دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی در 40 سال اخیر را تربیت نیروهای توانمند، متخصص، کارآمد و اثرگذار ذکر و بیان کرد: جهاددانشگاهی توانسته در عرصه‌های سازندگی، عمران و توسعه کشور نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد و با کادرسازی و تربیت نیروهای متعهد و توانمند به حل بخش بزرگی از مشکلات جامعه کمک کند. جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری توانسته برای کشور افتخار کسب کند که خدمات تخصصی و علم و اقتصاد دانش‌بنیان نتیجه تلاش و مجاهدت‌های افراد دلسوز در این مرکز است.

رضاعی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاددانشگاهی را تحت پوشش قرار دادن برنامه‌های فرهنگی برای بخش عظیمی از جامعه جوان و نوجوان ذکر کرد و گفت: تحقق این مهم خود سبب ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: فناوری اصلی جهاددانشگاهی همان تربیت جوانان و دانشجویان مؤمن، انقلابی و مستعد در دانشگاه‌ها است که خوشبختانه تاکنون شاهد درخشش و فعالیت چنین نیروهای متعهد هستیم‌.

رضاعی یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این نهاد را پذیرش باور «ما می‌توانیم» ذکر کرد و گفت: این نهاد انقلابی با تکیه بر توانمندی‌های خود نیازهای مختلف علمی، فرهنگی و تحقیقاتی کشور را برطرف کرده است، همچنین جهاددانشگاهی در طول سالیان اخیر تمامی تلاش خود را برای دست‌یابی به این هدف بلند به‌کار گرفته و در شتاب‌دهی و نهادینه کردن پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور نقش اساسی و الگویی را ایفا کرده است.

جهاددانشگاهی کارنامه‌ای پربار دارد

وی با بیان اینکه این نهاد در شناسایی، رصد نیازهای فرهنگی و جریان‌سازی فرهنگی پیشرو بوده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی کارنامه‌ای پربار دارد، ساختارهایی مانند سازمان دانشجویان اساساً با نیت تربیت و تأمین کادر نیروی انسانی مورد نیاز کشور شکل گرفتند. تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، ایجاد تشکیلات منسجم برای استفاده از نتایج تحقیقات علمی، برقراری ارتباط میان حوزه و دانشگاه و حمایت، تشویق و استفاده از دانشجویان مستعد و علاقه‌مند، از جمله رسالت‌های این نهاد در این راستا است که تا کنون به خوبی به آن پرداخته‌اند.

رضاعی اظهار کرد: این نهاد توانسته متناسب با شرایط روز و ذائقه دانشجویی، ساختار و تشکیلات منسجمی را در بطن دانشگاه ایجاد کند، از همین رو در حوزه‌های متعددی از جمله نشر کتاب، دین و قرآن، گردشگری، گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه، محیط‌زیست و خبررسانی ورود یافته است. جهاددانشگاهی نهادی فرهنگی با تعاملات فراگیر، متعهد به پیشرفت دانش‌بنیان کشور و عملکرد نوین مولود ارزشمند انقلاب اسلامی بوده که با تعاملات فراگیر، متعهد به پیشرفت  کشور است و توانسته طی این ۴۰ سال طیف وسیع و متنوعی از محصولات و خدمات دانش بنیان را به نظام اسلامی ارائه دهد.

وی در پایان بیان کرد: حضور نخبگان علمی در جهاددانشگاهی و تولید علم و فناوری در این نهاد سبب شده است که در عرصه‌های مختلف شاهد درخشش نیروهای کارآمد و دلسوز کشور باشیم که هدف آنها کمک به ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای و خدمت‌رسانی به مردم مؤمن و انقلابی ایران است. جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری توانسته برای کشور افتخار کسب کند که خدمات تخصصی و علم و اقتصاد دانش بنیان نتیجه مجاهدت‌های افراد دلسوز در این نهاد است جهاددانشگاهی می‌تواند در استمرار توانمندی‌های خویش با ثبت اقدامات نوآورانه برای رفع نیازهای کشور ورود پیدا کند تا شاهد خودکفایی و قطع وابستگی نظام اسلامی به خارج از کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha