فيلم | اذعان جنین‌شناس آمریکایی به حقانیت قرآن
کد خبر: 3914197
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

فيلم | اذعان جنین‌شناس آمریکایی به حقانیت قرآن

حقایق علمی قرآن کریم همواره توجه دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان را به خود جلب کرده، پروفسور «مارشال جانسون» از دانشگاه فیلادلفیای آمریکا از جمله کسانی است که این حقایق علمی را تأیید و بر حقانیت قرآن در مسئله جنین‌شناسی صحه گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ پروفسور «مارشال جانسون»، رئیس سابق بخش جنین‌شناسی انستیتو «دانیال» دانشگاه «توماس جفرسون» در فیلادلفیای آمریکا و استاد بازنشسته این دانشگاه حقایقی جالب درباره اشاره قرآن به علم جنین‌شناسی به زبان آورده است.

در آیه 14 سوره مؤمنون به مراحل رشد جنین اشاره شده و آمده است: «ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ ۚ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ: آنگاه نطفه را به صورت علقه درآورديم پس آن علقه را [به صورت] مضغه گردانيديم و آنگاه مضغه را استخوان هايى ساختيم بعد استخوان ها را با گوشتى پوشانيديم آنگاه [جنين را در] آفرينشى ديگر پديد آورديم آفرين باد بر خدا كه بهترين آفرينندگان است».

این پروفسور آمریکایی درباره آیات جنین‌شناسی قرآن مطالعه و تحقیق کرده و گفته است: قرآن مقدس بر مراحل مختلف رشد تأکید کرده است، یعنی مراحلی که در مدت ایجاد و رشد جنین رخ می‌دهد و متخصصان جنین امروز آن را می‌دانند.

وی تأکید کرده است: «توصیف مراحل رشد جنین در قرآن نمی‌تواند تصادفی و اتفاقی باشد، شاید گفته شود [حضرت] محمد یک میکروسکوپ بسیار قوی داشته ولی قرآن مربوط به 1400 سال پیش است در حالی که میکروسکوپ قرن‌ها پس از پیامبر اسلام اختراع شده است.

آماده//فيلم | اذعان جنین‌شناس آمریکایی به حقانیت قرآن

وی همچنین بیان کرده است: البته اولین میکروسکوپ اختراع شده قادر نبود بیش از 10 برابر بزرگنمایی کند و تصویر آن هم واضح نبود. هیچ ضدیت و مغایرتی با این حقیقت که واسطه الهی در بیانات پیامبر اسلام[حضرت]، محمد در کار است، نمی‌یابم.

انتهای پیام
captcha