مسابقه کتابخوانی «حاضران به غایبان برسانند» برگزار می‌شود
کد خبر: 3914207
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
از سوی آستان قدس رضوی؛

مسابقه کتابخوانی «حاضران به غایبان برسانند» برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی «حاضران به غایبان برسانند» ویژه گرامیداشت ایام عید قربان تا غدیر از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در سطح کشور برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: فصل تابستان و مناسبت‌های مذهبی فرصت مناسبی است تا با استفاده بهینه از اوقات فراغت به اشاعه علوم و معارف اسلامی پرداخته و اقشار مختلف جامعه را با  فرهنگ عمیق و اصیل اسلامی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: پذیرش ولایت امیرمؤمنان(ع) از مسائلی است که بارها مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) قرار گرفته است؛ به‌طوری که ایشان در خطبه غدیر می‌فرمایند «حاضران به غایبان و پدران به فرزندان خود برساند» و بر همین اساس اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی جهت آگاهی‌دهی زائران و مجاوران آقا علی بن موسی الرضا(ع) از مسئله امامت و ولایت، مسابقه‌ای تحت عنوان «حاضران به غایبان برسانند» را برای ایام دهه ولایت تدارک دیده است.

گنابادی‌نژاد در خصوص برگزاری این مسابقه، گفت: این مسابقه در قالب‌های پاسخ به سؤالات از کتاب خطبه غدیر(ویژه عموم) و مجله کبوتران حرم(ویژه کودکان)، هر روز یک سؤال از خطبه غدیر و ارسال کلیپ 100 ثانیه‌ای از روایتگری خطبه غدیر برای اعضا یا دوستان با همکاری مسجد مقدس جمکران، روزنامه قدس، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، روزنامه خراسان، شهرداری مشهد و بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی با محوریت بارگاه منور امام هشتم(ع) اجرا می‌‌شود.


نحوه اجرای مسابقه


معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره شیوه اجرای این مسابقه، بیان کرد: اجرای محور اول مسابقه این‌گونه است که کتاب‌ها به‌صورت فیزیکی در اماکن متبرکه حرم مطهر توزیع و همزمان در پایگاه اطلاع‌رسانی haram.razavi.ir بارگذاری خواهد شد و در محور دوم، هر روز یک سؤال از خطبه غدیر مطرح شده و مخاطب فرصت خواهد داشت تا ساعت 24 همان روز پاسخ را به سامانه پیامکی 3111012222 ارسال کند. همچنین سؤالات از طریق بارگذاری در سایت و مشارکت با رادیو زیارت، رادیو معارف، شبکه خراسان، شبکه قرآن و معارف سیما، اعلام سؤال توسط مجری مراسم حرم و... به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

وی افزود: ارسال آثار از طریق پرتال معاونت تبلیغات اسلامی به نشانی مذکور و یا صندوق پستی 91735351 ‌نحوه اجرای محور سوم مسابقه است.

گنابادی‌نژاد پیرامون اطلاع‌رسانی این مسابقه، تصریح کرد: تبلیغات در پورتال معاونت تبلیغات اسلامی، اطلاع‌رسانی در تابلوهای تبلیغات محیطی و نمایشگرهای پهن پیکر حرم مطهر، اطلاع‌رسانی از طریق تلویزیون‌های شهری و تابلوهای تبلیغاتی شهردای، پخش تیزر مسابقه از طریق رسانه ملی(رادیو و شبکه‌های سیما)، اعلام روزانه مجری مراسم جشن‌های دهه ولایت، اعلام روزانه مکبران در نمازهای جماعت حرم مطهر، اطلاع‌رسانی پیامکی از طریق مرکز فضای مجازی به بانک مخاطبان حرم مطهر، اطلاع‌رسانی و تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار و اطلاع‌رسانی از طریق اتوماسیون اداری از جمله راه‌هایی است که اطلاع رسانی مسابقه در آن صورت می‌گیرد.

وی آخرین مهلت شرکت در مسابقه را 19 مردادماه جاری اعلام کرد و افزود: نحوه شركت در مسابقه به دو روش مراجعه به بخش مسابقات پرتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.haram.razavi.ir و تکمیل و ارسال پاسخ‌نامه کتاب به صندوق پستی 91735351 و تحویل به کیوسک‌های راهنما امکان‌پذیر است.


جوایز مسابقه


گنابادی‌نژاد درباره جوایز این مسابقه اظهار کرد: 110 جایزه ویژه برندگان این مسابقه تدارک دیده شده است که این جوایز شامل‌ هشت کمک هزینه سفر به نجف اشرف، هشت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، هشت کمک هزینه سفر به قم مقدس و هشت کارت هدیه 110 هزار تومانی و تعدادی تندیس متبرک، محصولات فرهنگی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت:  قرعه‌کشی هدایای فرهنگی به‌صورت روزانه انجام شده و اسامی برندگان و نحوه دریافت جوایز ویژه بعد از پایان دهه ولایت از طریق سامانه پیامکی‌ 3111012222 اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha