اولویت جهاددانشگاهی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد
کد خبر: 3914272
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱

اولویت جهاددانشگاهی تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر گفت: کشور ما امروز در شرایط دشواری بسر می‌برد؛ چرا که در حوزه‌های مختلف، تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای علیه کشورمان اعمال شده و در چنین شرایطی، نیازی ضروری به نیروی انسانی متعهد و متخصص احساس می‌شود که جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را اولویت نخست خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام علی رئوفی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: وقتی نام «جهاد دانشگاهی» را می‌شنویم، فعالیت جهادی و خستگی‌ناپذیر در ذهن‌ها تداعی می‌شود، فعالیت‌هایی که دیروز در جبهه‌های جنگ بود و امروز در میدان نبرد اقتصادی، علمی و فرهنگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خدمات این نهاد انقلابی از دوران انقلاب فرهنگی و دفاع مقدس آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است، افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف اعم از پژوهش، آموزش، اشتغال و رسانه فعالیت می‌کند که عملکرد آن در این سال‌ها نشان می‌دهد همواره به‌دنبال این بوده تا باری از دوش کشور بردارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر بیان کرد: کشور ما امروز در شرایط دشواری بسر می‌برد؛ چرا که در حوزه‌های مختلف، تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای علیه کشورمان اعمال شده و در چنین شرایطی، نیازی ضروری به نیروی انسانی متعهد و متخصص احساس می‌شود که جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را اولویت نخست خود قرار دهد.

وی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به توان آموزشی بالایی که دارد، می‌تواند با ارائه آموزش‌های علمی و کاربردی، هم به اشتغال منطقه کمک کند و هم با بهره‌گیری از جوانان مستعد، توانمند و انقلابی موجبات توسعه استان را فراهم سازد.

رئوفی‌نژاد اظهار کرد: همچنین با توجه به اهمیت مسئله اقتصاد و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی از یک سو و ظرفیت بالای جهاد دانشگاهی از سوی دیگر، این نهاد علمی و جهادی می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: استان سیستان‌وبلوچستان ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت گیاهان دارویی، صنایع دستی و گردشگری دارد، اما باید بتوان این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کرد که جهاد دانشگاهی می‌تواند هم در ایده‌پردازی و هم در تبدیل ایده‌ها به عمل، یاری‌رسان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیکشهر بیان کرد: این نهاد در زمینه فرهنگی نیز ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند با کمک دو خبرگزاری مطرح کشوری، ایکنا و ایسنا، به نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، مدیریت مصرف و سایر مسائل ارزشی و حیاتی روز کمک کند.

انتهای پیام
captcha