جهاددانشگاهی دغدغه پویایی و پیشرفت کشور را دارد
کد خبر: 3914420
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

جهاددانشگاهی دغدغه پویایی و پیشرفت کشور را دارد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: تحرک، پویایی و پیشرفت دغدغه جهاددانشگاهی در کشور است.

جهاددانشگاهی دغدغه پویایی و پیشرفت کشور را داردامان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی همواره توانسته اقدامات قابل توجه‌ای در مباحث علمی و فناورانه انجام دهد، اظهار کرد: این نهاد نمایانگر تلاش، عزم و جهاد بوده و می‌توان این مجموعه را امیدی برای کشور دانست که هر‌ ساله دستاوردهای جدید و مهمی در فضای علمی و فرهنگی کشور داشته است.

وی اظهار کرد: هنگامی که مجموعه‌ای نام جهاد را می‌گیرد، آن عرصه بسیار مهم است و باید با این عرصه مهم، جهادی برخورد کرد به این منظور که با حذف موانع و مشکلات پیش‌رو و انجام عمل انقلابی در جهت رسیدن به اهداف مهم و ارزشمند جهاددانشگاهی که از سنگرها و سکوهای ارزشمند علم است به این نهاد یاری رساند که خوشبختانه در این مدت این نهاد انقلابی توانسته بخشی از خواسته‌های انقلاب را تحقق بخشد.

حسین پور با بیان اینکه باید از ظرفیت و توانمندی جهاددانشگاهی نهایت استفاده را در خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف داشته باشیم، تصریح کرد: روحیه‌ی حاکم بر جهاددانشگاهی روحیه‌ی اداری نبوده و همین امر سبب شده که نیروهای مبتکر و خوش ‌فکر جذب این مجموعه انقلابی شوند. برخورداری جهاددانشگاهی از نيروهای متعهدی كه دغدغه اصلی آنان توسعه و تعالی انقلاب اسلامی است، از عوامل موفقيت اين نهاد انقلابی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به دنبال پیشرفت پایدار و علم‌محور کشور است، یادآورشد: این نهاد انقلابی همواره به دنبال این بوده که با تولید علم و‌ فناوری، فضای عمومی کشور را به سمت اشتغال‌زایی، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اعتلای فرهنگی پیش ببرد.

حسین‌پور در پایان اظهار کرد: از بدو پيروزی انقلاب، امام خمينی(ره) با تيزبينی و نگاه ژرفی كه داشتند، نهادهايی را ايجاد كردند كه تا به امروز توانسته‌اند در بخش‌های مختلف ثمرات ارزشمند و مفيدی به جای گذارند که يكی از آن‌ها مجموعه علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha