فیلم | منظم‌ترین طواف تاریخ حج چگونه محقق شد؟
کد خبر: 3914684
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

فیلم | منظم‌ترین طواف تاریخ حج چگونه محقق شد؟

موسم حج امسال، مراسمی ویژه از جهت تدابیر انجام شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا میان حجاج رقم زد به طوری که برای نخستین بار در تاریخ حج شاهد منظم‌ترین طواف خانه خدا بودیم.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الیوم السابع»، تدابیر سختگیرانه‌ای که عربستان سعودی به دلیل شیوع بیماری کرونا برای برگزاری مراسم حج امسال در نظر گرفته بود، اجرا شد و مراسم حج با نظمی متفاوت از سالیان گذشته به انجام رسید.
 
شهرداری مدینه منوره در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از جای‌گیری حجاج در مسجد الحرام برای انجام طواف منتشر کرده است.
 
در این ویدئوی 40 ثانیه‌ای چگونگی ورود حجاج به مسجد الحرام همراه با رعایت فاصله اجتماعی نمایش داده شده است. این فاصله اجتماعی چه در زمان ایستادن در مسجد الحرام یا در حین انجام طواف به دور کعبه به درستی از سوی طواف کنندگان مرد و زن رعایت شده است.
 
براساس این فیلم، حجاج مرد و زن از درهای جداگانه‌ای وارد مسجد الحرام شده و در ابتدا بانوان در صف‌های جداگانه در جلوی کعبه جای داده می‌شوند تا برای انجام طواف آماده شوند. سپس مردان که با رعایت فاصله اجتماعی از درهای دیگری وارد مسجد الحرام شده‌اند، در صف‌های پشت سر بانوان و با حفظ فاصله‌های مشخص از یکدیگر و از صف‌های جلویی ایستاده و آماده طواف می‌شوند. آنگاه همگی به صورت کاملاً منظم طواف خانه خدا را آغاز می‌کنند در حالی که فاصله موجود میان صفوف همچنان برقرار است و حجاج بدین وسیله می‌توانند طوافی بدون ازدحام را تجربه کنند.
 از دیگر موارد جالب توجه در حین طواف، چترهای رنگین حجاج بود که به تفکیک کاروان در دست زائران جلوه دیگری به طواف متفاوت امسال داده بود.

انتهای پیام
captcha