تقویت باور توکل به خدا یکی از آثار مثبت کرونا است/ تقدیر از دست‌اندرکاران مسابقات قم
کد خبر: 3915236
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
حافظ قرآن کریم:

تقویت باور توکل به خدا یکی از آثار مثبت کرونا است/ تقدیر از دست‌اندرکاران مسابقات قم

شرکت‌کننده در رشته حفظ چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قم گفت: در شرایط کرونا فشار روانی زیادی بر مردم وارد شده است ولی درس قرآن برای ما توکل بر خدا و تقویت این باور و سپردن امور به خداوند است.

جعفریزهرا جعفری، حافظ کل قرآن کریم، شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: مدت 5 سال است که حافظ قرآن هستم و به تدریس و آموزش تجوید و روخوانی و ... مشغول هستم و خانه قرآنی هم دایر کرده‌ایم.

وی افزود: مدت دو سال است که در مسابقات حضور دارم و معتقدم روند این دوره از مسابقات خوب بود گرچه باید اطلاع‌رسانی زودتری صورت می‎گرفت البته این مسابقات به خاطر کرونا به تاخیر افتاد.

جعفری با بیان اینکه نمونه سؤالات مفاهیم قرار بود در سایت بارگذاری شود ولی من تا دیروز هم که پیگیر شدم چیزی پیدا نکردم، اظهار کرد: ما معمولا برای اعیاد جلسات می‌گرفتیم و واحد برادران هم داشتیم ولی بسیاری از این برنامه‌ها تعطیل شده و فقط با رعایت دستورات بهداشتی و تعداد اندک برخی کلاس‌ها دایر است.

وی با بیان اینکه کرونا سبب رکود فعالیت‌ها شده است، افزود: فشار روانی زیادی در این ایام به مردم وارد شده است و قرآن آموزان هم مستثنی نیستند گرچه انس با قرآن سبب کاهش فشار روانی می‌شود.

حافظ کل قرآن با اشاره به تاثیر معنوی قرآن در زندگی بیان کرد: من دو فرزند پسر دارم که با قرآن مانوس هستند و  در مسیر زندگی آنان تاثیر زیادی داشته است؛ زیرا دائما در خانه قرآن شنیده‌اند و خودشان هم در این فضا هستند لذا تاثیر تهاجم فرهنگی بر روی آنان کمتر است.

وی افزود: فرزندان وقتی با قرآن مانوس باشند تمایل کمتری به سمت فیلم‌ها و فضای مجازی نادرست دارند.

جعفری با بیان اینکه در کنار حفظ به مفاهیم هم پرداخته است، اظهار کرد: یکی از کارهایی که قرآن تاکید زیادی بر آن دارد بحث مواسات و همدلی است که در آیات مختلف بیان شده است؛ در زندگی همیشه سختی وجود دارد و مهم این است که توکل بر خدا داشته باشیم و امور زندگی را به خداوند تفویض کنیم، افوض امری الی الله.

وی افزود: مطمئن باشیم هر سرنوشتی که برای ما رقم بخورد خداوند آن را می‌بیند و می‌داند لذا باید توکل به او داشته باشیم و اگر واقعا توکل کنیم قدرت سازگاری ما با مشکلات بیشتر خواهد شد.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha