اهدای اعضای جوان رفسنجانی به سه بیمار نیازمند
کد خبر: 3915699
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

اهدای اعضای جوان رفسنجانی به سه بیمار نیازمند

مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: جوان ۳۶ ساله رفسنجانی در روز تولدش به ۳ بیمار نیازمند زندگی بخشید.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، مسلم حمیدپور عرب‌بدوئی جوان ۳۶ ساله رفسنجانی است که تولدش در حالی جشن گرفته شد که اعضای بدنش به‌ دلیل اینکه مرگ مغزی شده به سه بیمار نیازمند در کشور اهدا شد.

زهرا عظیمی، مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عصر دیروز یکشنبه، 19 مردادماه در این رابطه گفت: اهداکننده که به‌دلیل تصادف در شب سیزدهم مرداد دچار مرگ مغزی شده بود و به این مرکز انتقال داده شد، در بخش آی سی یو بستری بود که امروز با رضایت خانواده‌اش قلب، کبد و دو کلیه‌اش برداشت و به بیماران نیازمندان اهدا شد.

وی بیان کرد: بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) میزبان دومین تیم برداشت اعضا از تهران و کرمان در سال جدید است. گیرنده قلب، پسر جوان ۱۸ ساله‌ای است که در بیمارستان مسیح دانشوری تهران همزمان با این جوان نیکوکار برای گرفتن قلب و یک کلیه آماده عمل می‌شود؛ همچنین کبد به کرمان و یک کلیه نیز به شیراز انتقال داده خواهد شد.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون در رفسنجان ۱۰ اهدای قلب صورت گرفته که چهار مورد آن با اورژانس هوایی انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش همکارانش در بخش اورژانس و آی سی یو بیمارستان علی‌بن ابیطالب(ع) گفت: عمل‌های برداشت اعضا با تیم جراحی اتاق عمل همین بیمارستان و با حضور جراح قلب از تهران و جراح کبد و کلیه از کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha