مردم بهترین ناظر برای برپایی سوگواره حسینی در شیوع کرونا هستند / ائمه جمعه کشور در راه وفاق بیشتر، تلاش کنند
کد خبر: 3916342
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری:

مردم بهترین ناظر برای برپایی سوگواره حسینی در شیوع کرونا هستند / ائمه جمعه کشور در راه وفاق بیشتر، تلاش کنند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در محرم امسال شاهد بصیرت و زمان‌شناسی مردم خواهیم بود، گفت: ائمه جمعه تلاش خواهند کرد تا در استان‌ها و شهرستان‌ها وفاق بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه عزاداری و سوگواری برای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ریشه در تاریخ و هویت مردم ما دارد، اظهار کرد: جامعه ما در طول ‏تاریخ پرچم عزاداری برای بزرگ‌ترین آزادی‌خواه جهان را بالا نگاه داشته و پیوند ملت ایران با امام‌ حسین(ع) پیوندی اعتقادی و فرهنگی است و به هیچ وجه گسستنی نیست. در دوره‌های گوناگون تاریخی و حکام مختلف، صرف نظر از هر نوع نگاهی به موضوع عاشورا و محرم، مردم به شکل خودجوش و سنتی یاد حماسه حسینی را زنده نگاه داشته‌اند و هر ساله ‏پررونق‌تر از گذشته در قالب‌های مختلف به سوگواری می‌پرداختند. ‏

 

چشم امید به عنایت ویژه سالار شهیدان

 
امام‌جمعه موقت تهران افزود: امسال نیز مانند همیشه چشم امید جامعه ما به عنایت ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است؛ چراکه امام حسین(ع) در همه مشکلات و گرفتاری‌ها دست ما را گرفته‌اند. در وضعیت شیوع کرونا نیز قطعاً همین‌گونه خواهد شد و شاهد جلوه‌های تازه‌ای از نمایش شکوه عزاداری برای ایشان خواهیم بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: عشق به حضرت سیدالشهدا(ع) در وجود جامعه ما ریشه دارد و محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در کنار محدودیت‌هایی که کرونا بر ما تحمیل کرده است، فرصتی به وجود خواهد آمد تا ما بسیار متفاوت‌تر از گذشته و به صورت گسترده‌تر، متنوع‌تر و با ابتکار و زیبایی‌های بیشتر بتوانیم محرم را برگزار کنیم و از فیض عرض ارادت به سید و سالار شهیدان بهره‌مند شویم.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه نتایج بسیار خوبی درباره شیوه برگزاری محرم و تبعیت از ستاد ملی کرونا و همچنین پروتکل‌ها ارائه شده است، گفت: دوستان زحمات بسیاری کشیده‌اند. در این مسیر رهبر عزیز و عالی قدرمان تکلیف همه ما را روشن کردند و سندی تنظیم شد که محل وفاق همه دوستان و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه کشور و نمایندگان عالی‌قدر رهبری در استان‌ها تلاش خودشان را خواهند کرد که این سند به خوبی اجرا شود، اظهار کرد: قطعاً این جمع ناظران خوبی خواهند بود و تلاش خواهند کرد تا در ایجاد وفاق در استان‌ها و شهرستان‌های خودشان با این محور، فعالیت‌ها را هماهنگ کنند.

 

تعامل ستاد مقابله با کرونا با حوزه دین

 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر شیطنت‌های بیگانگان درباره برگزاری مراسم محرم و شیوه برخورد مردم و هیئتی‌ها با این سنگ‌اندازی‌ها گفت: فصل‌الخطاب تصمیم ستاد ملی کروناست؛ این ستاد هم با فعالان حوزه دین تعامل بسیار نزدیکی دارد و جلسات متعددی داشته‌ و به وفاق ملی درباره نحوه برگزاری محرم رسیده‌اند.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: هرکس از تصمیم کنونی تخطی کند، معلوم می‌شود که نمی‌خواهد ارادتش را به حضرت سیدالشهدا(ع) اثبات کند و به دنبال راه متفاوتی است که اگر از سر ناآگاهی است، باید آگاه شود و خود مردم بهترین ناظر و حامی خواهند بود و اگر هم از عناصر دشمن باشند، نیروهای انتظامی و امنیتی وظیفه دارند که مسئولیتشان را انجام دهند.

 

محرم امسال نمایش خردمندی و زمان‌شناسی ملت است

 
وی با بیان اینکه در محرم امسال شاهد هوشیاری، خردمندی، بصیرت و زمان‌شناسی مردم عزیز خواهیم بود، گفت: مردم ما فوق‌العاده هستند و وارد هر صحنه‌‌ای که می‌شوند، حماسه‌ تازه‌ای را رقم می‌زنند و با رعایت پروتکل‌ها از این مرحله نیز به سلامتی و با موفقیت عبور خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان با اشاره به توصیه‌هایی درباره حفظ شرایط روحی و معنوی در ماه محرم، اظهار کرد: با تغییر روش و ابتکار، شاهد اتفاقات تازه‌ای خواهیم بود و در این خصوص نگرانی نداریم. به لطف خدای متعال با شرایط فعلی که موقتی است از این مرحله گذر خواهیم کرد. این شرایط می‌تواند بهانه خوبی برای عزاداری و گریه‌های عمیق‌تر و خالص‌تر باشد.
انتهای پیام
captcha