هفدهمین گردهمایی روحانیون آلمان و هلند در هامبورگ + عکس
کد خبر: 3916442
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
با قرائت بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد؛

هفدهمین گردهمایی روحانیون آلمان و هلند در هامبورگ + عکس

هفدهمین گردهمایی روحانیون آلمان و هلند به میزبانی مرکز اسلامی هامبورگ و با قرائت بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی در این مرکز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هامبورگ، این گردهمایی دیروز، 22 مردادماه با عنوان راهکارهای استفاده از فضای مجازی در تبلیغ در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدهادی مفتح» امام و مدير مرکز اسلامی هامبورگ درباره بررسی راهکارهای استفاده از فضای مجازی در تبلیغ سخنرانی کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین بیدقی، معاون آموزشی و پژوهشی مرکز اسلامی هامبورگ گزارشی از وضعیت تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ ارائه داد.

در ادامه پیام آیت‌الله العظمی «ناصر مکارم شیرازی» به وسیله حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، معاون مرکز اسلامی هامبورگ قرائت شد و دیگر روحانیون حاضر نیز سخنرانی کردند. متن بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی بدین شرح بود:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب تشکیل این جلسه با شکوه را که با حضور اندیشمندان و فرهیختگان از نقاط مختلف اروپا برای یکی از مهمترین مسائل سرنوشت ساز جهان بشریت انجام شده به همه شما حضار محترم و عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانید در این جهان طوفانی که از بسیاری از نقاط آن، بوی جنگ می‌آید، گام مؤثری را در راه کمک به صلح بردارید.

اسلام، صلح و امنیت و آرامش روانی را همچون آب حیات برای جامعه جهانی لازم می‌شمارد و قرآن مجید صلح را خیر مطلق شمرده و می‌فرماید: «وَالصُّلْحُ خَيْرٌ».

از مهم‌ترین وظایف مبلغان اسلامی در سراسر جهان، ترویج معارف ناب قرآنی و پاسخگویی به نیازهای روز مسلمین خصوصا در کشورهای غیر اسلامی است.

در حال حاضر، در برخی مناطق جهان آتش جنگ و درگیری‌های داخلی در جریان است و بیماری کرونا هم از طرفی مشکلات را مضاعف نموده و ضرورت تشکیل این جلسات را روشن می‌سازد.

توصیه اینجانب به همه شما عزیزان آن است که در این مشکلات در کنار مردم بوده، ضمن ایجاد آرامش روانی به همیاری و مساعدت مشغول باشید و همزمان معارف غنی اسلامی را برای آنان تبیین نمایید و تمام سعی خود را در این مهم مبذول دارید.

بار دیگر از برگزاری جلسه علما و مبلغین ماه محرم اروپا به همت مرکز اسلامی امام علی(ع) و جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای مفتح و همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از درگان خداوند منان مسئلت دارم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
قم ـ ناصر مکارم شیرازی
22 مرداد 1399

هفدهمین گردهمایی روحانیون آلمان و هلند در هامبورگ + عکس

انتهای پیام
captcha