ابزار رسانه‌ای؛ لابی‌های صهیونیسم بر علیه نهاد خانواده
کد خبر: 3916689
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد:

ابزار رسانه‌ای؛ لابی‌های صهیونیسم بر علیه نهاد خانواده

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه لابی‌های صهیونیسم با استفاده از ابزار رسانه در پی ابتذال و سقوط معنوی خانواده‌ها است، اظهار کرد: خانواده طراز اسلام، خانواده ایمانی، تقوایی و اخلاقی است که در مسیر تمدن اسلامی گام بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ۲۵ ﻣﺮﺩﺍدماه در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان، با تأکید بر اینکه شایسته است که مهرورزی به عنوان فرهنگ غالب در تمامی ساختار جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: سرمایه و نیروی انسانی دو عامل مهم و تأثیرگذار و قدرت‌آفرین در نظام اجتماعی است که به کارگیری ترکیب مؤثر و کارآمدی از آن دو منبع، موجبات موفقیت را فراهم می‌آورد که پایه این فرایند سرآغازش از کانون تعلیمی و تربیتی نهاد خانواده شکل می‌گیرد.

متعالی‌ترین فرهنگ دینی در نظام اجتماعی

امام جمعه بوشهر در ادامه با اشاره به نکات تفسیری آیه ۳۵ سوره مبارکه اسراء، افزود: درستکاری، وفای به عهد، امانتداری، دقت در تعاملات و معاملات، شکران داشته‌های الهی، مدیریت زمان، آرامش فکری و افزایش آگاهی از ارزشمندترین و متعالی‌ترین فرهنگ دینی و اجتماعی در جوامع و به‌ویژه در نهاد خانواده است. لذا، برای موفقیت بیشتر در این راستا باید روی افراد از کودکی و نوجوانی به شیوه روشمند تربیتی و اصولی بنیادین کار کرد تا خوبی‌ها در آنان نهادینه شود که در این صورت رفتاری‌های صحیح طبق خلق و خوی ایشان صورت می‌گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نهاد خانواده بهترین نهاد اجتماعی برای سرمایه‌گذاری علمی و تربیت منابع انسانی کارآمد و شایسته است، تصریح کرد: خانواده اصل و اساس جامعه است و موفقیت جامعه مترتب بر رشد معنوی، علمی و بصیرتی خانواده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: ارتباط خوب و اخلاقی اعضای خانواده ضامن حفظ خانواده است و به همین جهت پدر خانواده مسئول مستقیم تمامی ضعف‌ها و قوت‌های خانواده است.

ابزار رسانه‌ای لابی‌های صهیونیسم بر علیه نظام خانواده

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه لابی‌های صهیونیسم با استفاده از ابزار رسانه در پی ابتذال و سقوط معنوی خانواده‌ها است، اظهار کرد: خانواده طراز اسلام، خانواده ایمانی، تقوایی و اخلاقی است که در مسیر تمدن اسلامی گام بر می‌دارد.

وی در ادامه گفت: خانواده موفق، خانواده‌ای است که در عرصه بیداری، رشد علمی، مراعات امور اخلاقی و تلاش و کوششی کارآمد در عرصه اقتصادی دارد.

قرآن بیان‌کننده نیازهای زندگی بشری برای رشد و تکامل است

استاد درس اخلاق دانشگاه پردیس علامه طباطبایی استان بوشهر بیان کرد: قرآن کریم، کتابی از سوی پروردگار عالم و خالق و پرورش‌دهنده تمام موجودات از جمله انسان، نازل شد و بیان‌کننده نیازهای زندگی بشری برای رشد و تعالی و تکامل است؛ چنانکه در آیات گهربار آن کتاب فرمود «ﺗِﺒْﻴَﺎﻧًﺎ ﻟِﻜُﻞِّ ﺷَﻲْﺀ»؛ از طرفی آیات این سلسله هدایت بر مدیر جامعه اسلامی، نبی خدا حضرت سیدالمرسلین محمد مصطفی(ص) نازل شده که خود اقدام به تشکیل حکومت و اداره آن و هدایت امت جامعه به‌عنوان خانواده بزرگ، به مدت ۱۰ سال کرده و در تمام لحظات و مشکلات، عنایات و راهنمایی‌های وحیانی راه‌گشای وی بوده است.

بازنشستگان؛ ریشه و شناسنامه خانواده

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بازنشستگان ریشه و شناسنامه خانواده هستند، اظهار کرد: بازنشستگان درخت‌های پرثمر و سرافراز جوامع هستند که همه در سایه آنان زندگی می‌کنند. توجه به بازنشستگان یعنی توجه به ریشه و اساس جامعه؛ هم اینک بازنشستگان نیازمند توجه جدی و کارآمد اقتصادی هستند.

وی در پایان تأکید کرد: بازنشستگان در شرایطی که زندگی آنان گسترده‌تر شده است، باید حوزه اقتصاد آنان نیز گسترده شود در حالی که با بازنشستگی، اقتصاد بازنشستگان تقلیل پیدا می‌کند.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha