اختصاص بخشی از سخنرانی‌های محرم به بیان فضایل حضرت علی(ع)
کد خبر: 3917114
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
استاد حوزه علمیه تأکید کرد:

اختصاص بخشی از سخنرانی‌های محرم به بیان فضایل حضرت علی(ع)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی با بیان اینکه در ماه محرم منبری‌ها هر شب باید بخشی از سخنان خود را به بیان فضایل حضرت علی(ع) اختصاص دهند و مظلومیت حضرت را بازگو کنند، گفت: سوژه سخنرانی محرم باید بیان حقانیت حضرت علی(ع) و اهل ‌بیت(ع) باشد و محتوای خطبه امام حسین(ع) در منا می‌تواند اهمیت این موضوع را روشن کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرشفیعی از اساتید حوزه علمیه شب گذشته، 26 مردادماه طی سخنانی که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: امیدواریم امسال در سرتاسر دنیا ارادتمندان امام حسین(ع) مجالس عزاداری برگزار کنند و در قالب شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی توصیه ‌شده و تذکرات مراجع عظام و نظریات دقیق آن‌ها که هم اهمیت عزاداری را می‌دانند و هم آشنا به مسائل دینی هستند، مجالس برگزار شود. به لطف خداوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان عزاداری را برگزار و از شیوع ویروس و بیماری جلوگیری کرد.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: افعالی است که هم خداوند، هم رسول خدا و هم اهل ‌بیت(ع) نسبت به انجام آن مبادرت کرده و به دیگران نیز توصیه و امر فرموده‌اند که انجام دهند به همین خاطر این‌گونه موضوعات می‌تواند بسیار مهم باشد.

میرشفیعی تأکید کرد: چند خطبه در تاریخ اسلام وجود دارد که بسیار شهرت دارند و بسیار مهم هستند که خطبه غدیریه، خطبه فدکیه، خطبه امام حسین(ع) در منا و خطبه امام سجاد(ع) در شام از مهم‌ترین خطبه‌های تاریخ اسلام هستند.

وی افزود: این چهار خطبه هم شهرت بیشتری دارند و هم دارای محتوای عظیمی هستند چراکه بیشترین محتوای این خطبه‌ها بیان فضایل و مناقب حضرت علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: بیان فضایل علوی را هم خداوند، هم رسول خدا و هم دیگر اهل‌ بیت(ع) عمل کرده و امر فرموده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی بیان کرد: بسیاری از آیات قرآن کریم در خصوص فضایل حضرت علی(ع) و فرزندان حضرت است و تعداد کثیری از آیات نیز به‌صورت اختصاصی درصدد بیان فضایل حضرت علی(ع) است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بیان فضایل علوی هم فعل و هم امر خدا و رسول خداست و خداوند به رسول خدا امر می‌کند هر آنچه در خصوص ولایت حضرت علی(ع) نازل ‌شده است باید به مردم ابلاغ شود و در صورت عدم ابلاغ رسالت ناتمام خواهد ماند.

وی افزود: بیشترین موضوعی که رسول خدا در ۲۳ سال رسالت خود به آن پرداخته و بها داده و برای آن زمینه‌سازی و زمینه‌چینی کرده؛ موضوع فضایل و مناقب حضرت علی(ع) است.

میرشفیعی تأکید کرد: در مرحله عملیاتی نیز رسول خدا بسیار زمینه‌سازی کردند تا حضرت علی(ع) را به مردم معرفی کنند که در تاریخ فراوان است.

وی اظهار کرد: بررسی محتوای خطبه غدیریه، خطبه امام سجاد(ع) در شام، خطبه فدکیه و خطبه امام حسین(ع) در منا، همگی از این موضوع حکایت دارد چراکه بخش عظیمی از فرمایشات اهل ‌بیت(ع) در طول عمر مبارکشان بیان فضایل علوی بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دلیل اهمیت این موضوع این است که کسی که علی‌شناس شود، خداشناس خواهد شد و دینش درست و صراط مستقیم را پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در ماه محرم منبری‌ها هر شب باید بخشی از سخنان خود را به بیان فضایل حضرت علی(ع) اختصاص دهند و مظلومیت حضرت را بازگو کنند، گفت: سوژه سخنرانی محرم باید بیان حقانیت حضرت علی(ع) و اهل ‌بیت(ع) باشد و محتوای خطبه امام حسین(ع) در منا می‌تواند اهمیت این موضوع را روشن کند.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha