150 نقطه تهران؛ آماده دریافت کمک‌های هیئات مذهبی به مددجویان بهزیستی
کد خبر: 3917604
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

150 نقطه تهران؛ آماده دریافت کمک‌های هیئات مذهبی به مددجویان بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به تفاوت اطعام در عزاداری‌های محرم سال جاری، گفت: 150 نقطه تهران آماده دریافت کمک‌های هیئت‌های مذهبی به مددجویان بهزیستی است.

ذوالفقار یزدان‌مهر، معاون مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کرونا نذورات هیئت‌ها عمدتاً اقلام خشک خواهد بود. به همین دلیل این امکان را فراهم کرده‌ایم که هیئت‌ها بتوانند اقلام و مواد غذایی خشک خود را به اداره‌های بهزیستی در سراسر کشور اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری تهران 150 نقطه در محل‌هایی که هیئت‌ها عزاداری دارند را مشخص کرده‌ایم تا آنها بتوانند خیرات خود را به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اهدا کنند، تصریح کرد: پویش ایران همدل ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد برای تهیه لوازم‌التحریر و اقلام مورد نیاز دانشجویان، دانش‌آموزان، معلولان، سالمندان و ... بهزیستی و نیز مددجویان کمیته امداد که تحت تأثیر شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده‌اند، در حال اجراست و هیئت‌های مذهبی می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در پاسخ به اینکه مددجویان بهزیستی برای پرداخت هزینه‌های تست کرونا دچار مشکل شده‌اند، آیا در این زمینه حمایتی پیش‌بینی شده است؟ اظهار کرد: از مددجویان بهزیستی در مراکز بهزیستی در صورت نیاز تست گرفته می‌شود، اما در خصوص مددجویانی که در مراکز بهزیستی حضور ندارند از زمان شیوع کرونا به آنها کمک‌های مالی موردی شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که قبول دارید پرداخت هزینه‌های تست کرونا برای مددجویان سنگین است؟ گفت: بله، این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

150 نقطه تهران آماده جذب کمک‌های هیئت‌های مذهبی به مددجویان بهزیستی

یزدان‌مهر در خصوص سایر کمک‌های صورت گرفته به افراد آسیب‌دیده در اثر کرونا نیز گفت: به غیر از مددجویان بهزیستی افرادی نیز بودند که دچار مشکل شده و به ما مراجعه کردند که ما برای این گروه از افراد کمک‌هایی را در نظر گرفته‌ایم. مددکاران ما مشکل افراد مراجعه‌کننده به بهزیستی را بررسی می‌کنند و به آنها کمک می‌شود.

بنا بر این گزارش، هموطنان نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های خود را به شماره ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ یا #۱۴* و از طریق نرم‌افزارهای هفت هشتاد، آپ، سکه، ۷۲۴، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات و سیگنال به مددجویان بهزیستی هدیه کنند. برای اهدای کمک‌های غیرنقدی شامل نذورات، اقلام و یا جیره‌های خشک غذایی که در ماه محرم و صفر برای اطعام و نذورات در نظر گرفته شده است نیز خیرین می‌توانند به ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و استان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha