فیلم | سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی
کد خبر: 3919700
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
رایزنی فرهنگی ایران در وین منتشر کرد؛

فیلم | سمفونی عاشورایی آهنگساز سرشناس ارمنی

رایزنی فرهنگی ایران در وین، پایتخت اتریش، به مناسبت تاسوعای حسینی سمفونی «عاشورا» اثر «لوریس چکناواریان»، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران، را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا، رایزنی فرهنگی ایران در وین (خانه فرهنگ ایران در وین) در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: در این سمفونی شعری از مرحوم کربلایی محمود بهجت (پدر آیت‌الله العظمی بهجت) با عنوان «امشبی را شه دین در حرمش مهمان است/ مکن ای صبح طلوع، مکن ای صبح طلوع» اجرا شده است.

لوریس چکناواریان، آهنگساز سرشناس ارمنی و رهبر ارکستر اُپرای تهران، پیش از ساخت سمفونی عاشورا در گفت‌وگویی درباره این اثر و قیام عاشورا گفته بود: همیشه گفته‌ام که یکی از آرزوهایم این است که برای امام حسین(ع) یک سمفونی بنویسم. شخصیت ایشان برایم خیلی جذاب است و همیشه افسوس می‌خورم که کار چندانی برای معرفی ایشان و واقعه‌ عاشورا انجام نشده است. بار تراژیک واقعه‌ عاشورا آن قدر سنگین است که اگر بخواهی به آن فکر کنی، زیر بارش شانه‌هایت خم می‌شود. مگر در تاریخ چند نفر بوده‌اند که حاضر شده‌اند به خاطر خدا و عقیده‌شان یا روی همه‌ی داشته‌های زمینی خود بگذارند؟ چند نفر وجود دارند که مثل حضرت عیسی مسیح(ع) یا امام حسین(ع) با بزرگ‌ترین سختی‌ها روبه‌رو شوند و باز هم بر سر عقیده‌شان بمانند؟ مسلماً خیلی کم هستند. باور کنید عاشورا یکی از بزرگترین‌ وقایع تراژیک جهان است که می‌تواند همه‌ دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسرین خردمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۰۶:۰۵
0
0
خیلی عالی وجان گداز بود
captcha