تحریم انتخابات میانمار از سوی مسلمانان
کد خبر: 3919824
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷

تحریم انتخابات میانمار از سوی مسلمانان

با عدم صدور کارت شناسایی برای مسلمانان و هندوهای میانمار در انتخابات پیشرو در این کشور، این دو اقلیت دینی انتخابات را تحریم می‌کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از Manila Standard، این روزنامه در گزارش خود از میانمار به بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان و هندوی این کشور پرداخت.

در این گزارش با اشاره به وضعیت مسلمانان این کشور با استناد به صحبت‌های یک مسلمان می‌نویسد: دین من بدین معناست که من نمی‌توانم کارت شناسایی بگیرم و نداشتن آن به معنای رأی ندادن است. این دختر مسلمان توصیف می‌کند که چگونه مقامات محلی بیش از یک سال مانع تلاش وی شده‌اند، در حالی که همسالان بودایی با چنین تأخیری مواجه نبودند.

هندوهای میانمار - که حدود 250 هزار نفر هستند اغلب به عنوان «خون مخلوط» شناخته می‌شوند و با مشکلات مشابهی روبرو می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش به تبعیض‌ها علیه اقلیت هندو اشاره شده و از عدم صدور کارت شناسایی با هویت هندو برای آنها حکایت می‌کند. کارت‌های صادر شده برای این افراد با عبارت هندی ـ مسلمان باعث خواهد شد که این افراد هم نتوانند در انتخابات شرکت کنند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده که نژادپرستی علیه مسلمانان اکنون از دوران نظامی بدتر است و جامعه مسلمانان این کشور را ناامید و افسرده توصیف می‌کند. در عین حال مبارزاتی برای تحریم انتخابات در حال افزایش است.

انتظار می‌رود اکثریت بودایی میانمار، حزب اتحادیه ملی دموکراسی (NLD) به رهبری آنگ سان سوچی را در انتخابات ماه نوامبر و در دومین انتخابات سراسری از زمان انتقال قدرت از حکومت نظامیان در سال 2011 میلادی، به قدرت برگردانند.

انتهای پیام
captcha