اعلام مصوبات جلسه اخیر کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور
کد خبر: 3921646
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

اعلام مصوبات جلسه اخیر کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور

مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور اعلام شد.

به گزارش ایکنا، پنجاه‌ و پنجمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضا در سالن جلسات ساختمان مرکزی شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هر کدام از اعضا به بیان مهم‌ترین اخبار و رویدادهای حوزه فعالیتشان و سپس به بحث و تبادل نظر درباره دستورات این جلسه پرداختند.

مصوبات

تصویب پیش‌نویس تفصیلی سطح‌بندی اهداف آموزش عمومی قرآن کریم (پیشنهادی کارگروه پژوهش و برنا‌مه‌ریزی کمیسیون در جلسه کمیسیون) و جمع‌بندی نظرات اعضا درباره این موضوع تا تدوین و تصویب نسخه نهایی.

تصویب کلیات طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم (مقرر شد تا مشخصات جامع و تفصیلی این طرح (شامل جزئیات، جامعه آماری، تعداد و ساعت آموزشی) از سوی معاونت آموزش ابتدایی با همکاری اعضای کارگروه مربوطه تهیه شود تا پس از رؤیت مقام عالی وزارت و تأیید، مبنای تصویب و اجرای طرح فراهم شود).

وزارت آموزش و پرورش به عنوان مجری طرح توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی و مربیان مراکز پیش‌دبستانی در زمینه آموزش قرآن کریم معین شد و همچنین دستگا‌ه‌هایی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، شورای عالی قرآن و صدا و سیما و... به عنوان دستگاه‌های همکار پیشنهاد شدند.

پیش‌نویس ضوابط عضویت جدید دستگا‌ه‌ها در کمیسیون توسعه آموزش عمومی کشور و کارگروه‌های ذی‌ربط (مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی) طی این جلسه به اعضا ابلاغ شد (تا آگاه باشند عضویت در کمیسیون آموزش عمومی قرآن براساس این ضوابط و شرایط اعلام شده خواهد بود).

یادآور می‌شود، طبق جدول زمان‌بندی مقرر شد که جلسات کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور هر دو ماه یکبار برگزار شود، اما به دلیل شرایط کرونایی، این جلسات احتمالاً با کمی تأخیر برگزار شود.

انتهای پیام
captcha