عکس‌العمل منفی افکار عمومی در برابر زبان بی‌احترامی به ادیان / هدف، کم‌رنگ کردن مسائل فعلی منطقه‌ است
کد خبر: 3921852
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
حجت‌الاسلام عاملی بیان کرد:

عکس‌العمل منفی افکار عمومی در برابر زبان بی‌احترامی به ادیان / هدف، کم‌رنگ کردن مسائل فعلی منطقه‌ است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه اعتراض در برابر بی‌احترامی به ادیان به حق است، گفت: این هتک‌ حرمت‌ها به دلیل کمرنگ کردن مسائل اصلی منطقه‌ مانند همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس انجام می‌شود.

عکس‌العمل منفی افکار عمومی جهانی در مقابل زبان بی‌احترامی به ادیان / وزارت خارجه یادداشتی اعتراضی به کشور اهانت‌کننده ارسال کند/ توهین به مقدسات به دلیل کمرنگ کردن مسائل فعلی منطقه‌ای

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در اقدام نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو فرانسه» در بازنشر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اکرم‌(ص) و قرآن کریم و تأثیر آن بر افکار عمومی و همچنین در پی پیام رهبر معظم انقلاب گفت: افکار عمومی جهانی در مقابل زبان بی‌احترامی به ادیان، عکس‌العمل منفی دارد و از سویی دین اسلام پرجمعیت‌ترین دین جهان محسوب می‌شود، لذا هر نوع بی‌احترامی به قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) و سایر ارزش‌های اسلامی واکنش منفی عمومی را در جهان به همراه دارد.

وی اظهار کرد: دنیای امروز در سطح مردم عقلانی‌تر است، چنانکه در سطح جهان سیاست با جریان‌های سلطه مواجه هستیم، اما مردم طرفدار احترام و رعایت حقوق دیگران هستند؛ احترام یکی از بنیادی‌ترین حقوق انسان است. بی‌احترامی به پیامبر اکرم(ص)، که خاتم‌‌الانبیا(ص) است، بی‌احترامی به اسلام و سایر ادیان است. بنابراین واکنش افکار عمومی به این اهانت‌ها منفی خواهد بود و جایگاهی ندارد. اهانت‌کنندگان از سویی فاقد استدلال و مواجه عقلانی با مسائل هستند و از سوی دیگر در مقابل استدلال‌های قرآنی پاسخی ندارند و این‌گونه اهانت می‌کنند.  

عاملی با اشاره به بخشی از بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی محکوم کردن این هتاکی  و ورود جدی وزارت امور خارجه به این موضوع و ممانعت از تکرار این اقدامات خشونت‌آمیز، غیرمنطقی و نابخردانه در کشور‌های مدعی آزادی بیان، اضافه کرد: در پایان این بیانیه از وزارت خارجه خواسته شد تا یادداشت اعتراضی به کشور اهانت‌کننده ارسال کند و همچنین وزارت خارجه طی نامه‌ای به نهادهای بین‌المللی، خواستار واکنش به این موضوع شود. واکنش‌ها نباید بر مبنای ارزش‌های لیبرال نظام حقوق بشر باشد و مثلاً صرفاً به دلیل نابرابری جنسیتی اعتراض شود. اعتراض به بی‌احترامی پیروان ادیان بزرگ، انتظاری است که از این وزارتخانه داریم. سطح انتظار نیز نباید تمام شود، بلکه باید مواجهه کیفری با فرد اهانت‌کننده شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به اینکه چه راهکاری را برای جلوگیری از تأثیر این اهانت بر افکار عمومی جهان پیشنهاد می‌کنید؟ گفت: بی‌احترامی تأثیر مثبتی بر افکار عمومی ندارد و در حال حاضر شاید این نوع برخوردها برای کمرنگ شدن مسائل منطقه‌ باشد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر همراهی امارات با رژیم اشغالگر قدس را شاهدیم، بیان کرد: این موضوع مسئله اصلی منطقه است و برای اینکه احیاناً این مسائل را نادیده بگیرند و حضور متجاوزانه برخی از دولت‌های غربی را در غرب آسیا کمرنگ کنند، این اقدامات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha