شیعیان نیجریه تولید فیلم موهن نالیوودی را محکوم کردند
کد خبر: 3922618
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

شیعیان نیجریه تولید فیلم موهن نالیوودی را محکوم کردند

جمعی از شیعیان نیجریه، فیلم سینمایی تولید این کشور را به دلیل نشان دادن چهره‌ای منفی از شیعیان محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از The Will Nigeria، جنبش اسلامی شیعه نیجریه (Islamic Movement of Nigeria) موسوم به IMN، فیلم نالیوودی تکبر کشنده (Fatal Arrogance) را که قرار است به زودی در نیجریه اکران شود، محکوم و اعلام کرد که این فیلم تصویری منفی از شیعیان نشان می‌دهد.

این فیلم به کارگردانی آنوسیکه کینگزلی اوریجی (Anosike Kingsley Orji) و درباره حمله ارتش نیجریه در ایالت کادونا در سال 2015 است که منجر به شهادت بیش از 1000 نفر از پیروان شیعه شد. شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و همسرش از زمان این حادثه هنوز در بازداشت هستند.

ابراهیم موسی، رئیس جنبش اسلامی شیعه نیجریه، در بیانیه‌ای مطبوعاتی ضمن محکومیت تولید این اثر، گفت: این فیلم مورد حمایت ارتش نیجریه است و می‌تواند باعث ایجاد اختلاف در کشور شود. جنبش اسلامی نیجریه از مسئولان نالیوود می‌خواهد که فوراً به این موضوع رسیدگی کنند.

صنعت فیلم‌سازی نیجریه که با نام نالیوود (Nollywood) فعالیت می‌کند، با ساخت بیش از 900 فیلم در سال یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان فیلم در دنیاست که بیشتر این فیلم‌ها با بودجه‌ای ناچیز ساخته و به صورت مستقیم در شبکه ویدئو عرضه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha