بسیجیان طرقبه روضه‌های امام حسین(ع) را به محله‌های شهدا بردند + عکس
کد خبر: 3922661
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

بسیجیان طرقبه روضه‌های امام حسین(ع) را به محله‌های شهدا بردند + عکس

مجالس عزاداری امام حسین(ع) با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا با همکاری بسیجیان طرقبه همزمان با ایام محرم در محله‌های این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، با شیوع بیماری کرونا، امسال عزاداری‌های ماه محرم رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و با همکاری و ابتکار بسیج خواهران و برادران شهر طرقبه، سنت حسنه برپایی مجالس عزاداری امام حسین(ع) با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای شهر طرقبه، با نام «هر کوچه عشق تو رو جار می‌زنیم» هر روز در یک محله شهر و با حضور خانواده شهدا در مقابل منزل یک شهید برگزار شد.

طرقبه شاندیز ۵۰۰ شهید والامقام دارد که ۳۰۰ شهید گرانقدر در بخش طرقبه است و در ایام ماه محرم امسال، روضه‌های محلی در مقابل منزل خانواده‌های شهدایی برپا شد که پدر و مادر شهید در قید حیات بودند ولی به علت کهولت سن و کسالت نمی‌توانستند در مراسم عزاداری و روضه‌های مساجد و حسینیه‌های شهر شرکت کنند و دلتنگ روضه‌های امام حسین(ع) بودند.

اجرای این طرح که با حمایت‌های حجت‌الاسلام شهابی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) طرقبه و روضه‌خوانی و مداحی ایشان همراه بود، بازتاب خوبی در بین مردم داشت و این عمل نیک را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دانستند.

مراسم اختتامیه این طرح نیز در جوار مزار سه شهید گمنام شهر طرقبه با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و روضه‌خوانی با حضور خواهران و برادران بسیجی برگزار شد.
 

اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha