تلاش مسلمانان سوئد برای منع قانونی توهین به مقدسات
کد خبر: 3922904
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

تلاش مسلمانان سوئد برای منع قانونی توهین به مقدسات

مسلمانان سوئد در تلاشند تا قوانین این کشور را برای مقابله با توهین علیه مقدسات اسلامی تغییر دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، پس از اینکه راسموس پولدان Rasmus Paludan)) سیاستمدار افراطی دانمارکی تور قرآن‌سوزی در سوئد به راه انداخت، 15 جمعیت مسلمان در سوئد ابراز تمایل کرد‌ه‌اند که قوانین سوئد را برای ممنوعیت تمسخر دین و هتک مقدسات تغییر دهند. آنها اظهار داشته‌اند كه این مطالبه باید به طور خاص شامل ممنوعیت سوزاندن كتاب‌های مقدس باشد.

امام جماعت یکی از مساجد سوئد به نام حسین فرح ورشامه در این باره گفت: نمی‌خواهیم در سوئد سوزاندن کتب مقدس اعم از قرآن، انجیل و تورات قانونی باشد و در عین حال تمسخر مذاهب مختلف باید ممنوع شود.

اقدام موهن قرآن‌سوزی از سوی بسیاری سیاستمداران سوئدی از همه طیف‌های سیاسی و همچنین اسقف اعظم آنیته ژاکلن(Antje Jackelén) محکوم شده است. به گزارش روزنامه اکسپرسن وی به عنوان عضو شورای مسیحی سوئد، توهین به اعتقادات مردم را به شدت رد کرد.

جامعه مسلمانان سوئد با توجه به مهاجرت گسترده از دهه 1960 رشد کرده است. برآورد مؤسسه تحقیقاتی PEW در سال 2017 نشان داد که مسلمانان 8.1 درصد از جمعیت 10 میلیون نفری سوئد را تشکیل می‌دهند؛ این رقم به دلیل ادامه مهاجرت و روند رشد جمعیتی کنونی که شامل زاد و ولد پایین‌تر در سوئدی‌ها است، در حال افزایش است.

انتهای پیام
captcha