آغاز ثبت‌نام دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در خرم‌دره
کد خبر: 3923225
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

آغاز ثبت‌نام دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن در خرم‌دره

دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم در شهرستان خرم‌دره به همت مؤسسه قرآنی اسراء برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم با هدف تربیت نیرو‌های مجرب در زمینه آموزش مفاهیم و معارف قرآنی به کودکان ۴ تا ۶ سال به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اسراء خرمدره استان زنجان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به معلمی و تدریس آموزش قرآن کودکان در مقطع سنی ۴ تا ۶ سال می‌توانند در این دوره با داشتن شرایطی شرکت کنند. دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، گواهی پایان دوره سطح ۳ قرائت، دارا بودن گواهی پایان دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح۲) از جمله شرایط حضور در این دوره است که بانوان 18 تا 40 سال می‌توانند شرکت کنند.
شرکت‌کنندگان پس از گذراندن 132 ساعت آموزشی و دریافت گواهی دوره، می‌توانند در مؤسسات و خانه‌های قرآن و مهدهای معتبر که دارای مجوز هستند، تدریس کنند.
آزمون پایان دوره به صورت کتبی، عملی و شفاهی بوده و بعد از گذراندن 40 ساعت کارآموزی به مدت حداکثر 2 ماه بعد از دوره، برپا می‌شود.
سرفصل‌های این دوره شامل مبانی نظری آموزش مفاهیم دینی و پرسمان کودک، روانشناسی تربیتی و رشد کودک، روش تدریس، کارورزی و فنون کلاسداری، سبک زندگی قرآنی، حفظ سوره و آیات منتخب و بهداشت کودک، مهارت‌های مربی کودک(1 ،2 و 3)، کاردستی و نقاشی خلاق، شعر، سرود و قصه‌گویی خلاق، بازی و نمایش خلاق است.
با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و امکان شیوع موج جدید در پاییز، دوره به صورت مجازی برپا می‌شود.
گفتنی است؛ این مرکز قرآنی پس از شیوع کرونا ویروس و مشکلات مالی به ساختمان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرمدره واقع جاده گاوازنگ، مجتمع ادارات، مجتمع فرهنگی تبلیغی ولایت منتقل شده است.

انتهای پیام
captcha