پرداخت دومین کمک‌هزینه افراد دارای معلولیت / با 10 درصد بودجه نمی‌توان قانون اجرا کرد
کد خبر: 3923402
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

پرداخت دومین کمک‌هزینه افراد دارای معلولیت / با 10 درصد بودجه نمی‌توان قانون اجرا کرد

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت دومین کمک‌هزینه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید خبر داد و گفت: تنها 10 درصد بودجه لازم برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تأمین اعتبار شده است.

به گزارش ایکنا، وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در راستای اجرای ماده 27 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت روز گذشته کمک‌هزینه معیشت برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که به سن 18 سال رسیده، اما فاقد شغل و درآمد هستند، به حساب بانکی آن‌ها واریز شد.

وی ادامه داد: مجموع مبلغ واریزی 50 میلیارد تومان است که به حساب 125 هزار خانوار در سراسر کشور واریز شده است. مبلغ واریزی از 360 تا 490 هزار تومان بوده که این مبلغ به صورت سه ماه یک بار علاوه بر مبالغ واریزی مستمری ماهیانه به حساب معلولان واریزی می‌شود.

قبادی‌دانا با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه سال جاری اولین واریزی برای سه‌ماهه اول سال صورت گرفته بود، گفت: این دومین واریزی در سال جاری است و امیدواریم با کمک مجلس و سازمان برنامه و بودجه و تأمین اعتبارهای مورد نیاز بتوانیم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم.

وی تشریح کرد: برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت 30 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. البته بودجه‌ای که برای سال جاری تأمین اعتبار شده هزار و 300 میلیارد تومان است. البته لازم به ذکر است که قانون جامع افراد دارای معلولیت در سال 83 و قانون جدید در سال 96 مصوب شد و در سال 98 برای اولین‌بار اعتبار این قانون به مبلغ هزار و 100 میلیارد تومان تعیین شد که 776 میلیارد تومان آن تخصیص داده شد و امیدواریم در سال جاری با حمایت سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین اعتبار قانون به طور کامل تخصیص پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی از نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد مبلغ موردنظر برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اختصاص دهند و بیان کرد: با توجه به اینکه فاصله زیادی بین هزار و 300 میلیارد تومان تا 300 میلیارد تومان وجود دارد، امیدواریم این فاصله در بودجه سال 1400 درنظر گرفته شده برداشته شود تا بتوانیم بندهای مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: وقتی اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای یک قانون کمتر از 10 درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن قانون باشد، اجرای مواد مختلف قانونی هم دچار مشکل خواهد شد و امیدواریم با تمهیدات لازم این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام
captcha