نشست رهبران حماس و جهاد اسلامی در پی امضای توافق ننگین سازش
کد خبر: 3923414
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

نشست رهبران حماس و جهاد اسلامی در پی امضای توافق ننگین سازش

همزمان با برگزاری مراسم امضای توافق سازش امارات و بحرین با اسرائیل در واشنگتن، رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الحدث»، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و هیئتی از رهبران این جنبش، برای بررسی توافق سازش با اسرائیل با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه دیدار کردند.
 
رهبران حماس و جهاد اسلامی در این نشست مسائل و چالش‌های موجود در فلسطین و خطراتی که آن را تهدید می‌کند به ویژه طرح آمریکا برای نابودی مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن و همچنین تلاش برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و در رأس آنها امارات متحده عربی و بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی و بر رد هرگونه سازش تأکید کردند.
 
حاضران در این نشست بر مقاومت گروه‌های فلسطینی تأکید و اعلام کردند که امروز مقاومت بیش از گذشته قدرت یافته است و حامیانی در منطقه دارد که توانایی مقابله با دشمن صهیونیستی و شکستن محاصره آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را به مقاومت خواهد داد.
 
در این دیدار بر اهمیت وحدت گروه‌های فلسطینی و لزوم اقدام برای قدرت گرفتن مقاومت در برابر دشمن اشغالگر صهیونیستی تأکید شد.
 
رهبران حماس و جهاد اسلامی همچنین بر لزوم تشکیل کمیته‌ای متشکل از دبیرکل‌های دو جنبش برای بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کردند و راه‌های تقویت همکاری میان دو جنبش بر اساس وحدت مواضع بررسی شد.
انتهای پیام
captcha