برگزاری «ایستاده در سنگر» به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس
کد خبر: 3923420
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

برگزاری «ایستاده در سنگر» به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس

مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان، با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های کانون در چهل سالگی دفاع مقدس در فضای حقیقی و مجازی برگزار ‌می‌شود، از اجرای ویژه‌برنامه «ایستاده در سنگر» به منظور آگاهی افزون‌تر آینده‌سازان از پیشینه افتخارآمیز انقلاب خبر داد.

اسفندیار ضیایی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری ویژه برنامه های این کانون به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: روایت حدیث حماسه‌آفرینی نقش‌آفرینان صیانت از مرز‌های فکری و جغرافیایی ایران اسلامی و بازنمایی رشادت‌های بی‌پایان دلیرزنان و مردان این مرز و بوم، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون است که با شعار «ما قوی هستیم» انجام می شود.

وی به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در مراکز فرهنگی هنری و بر بستر ‌فضای مجازی اشاره و عنوان کرد: این فعالیت‌ها در انجمن‌های تخصصی این مجموعه فرهنگی نیز با جدیت هرچه بیشتر دنبال خواهد ‌شد.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان، از اجرای ویژه‌برنامه «ایستاده در سنگر» به منظور آگاهی افزون‌تر آینده‌سازان از پیشینه افتخارآمیز انقلاب، شریک‌سازی نسل کودک و نوجوان در بازخوانی رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت خبر داد و گفت: این مراسم با گشایش پایگاه مقاومت «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان همراه خواهد ‌بود.

ضیایی، رونمایی از مجموعه آثار ادبی اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان استان های گیلان و قم تحت عنوان «مثل باران» و مجموعه شعر نوجوان حمیرا خدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون گیلان تحت عنوان «نامه‌های عمو ابراهیم» را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست.

وی با بیان اینکه راه شهدا تداوم و پایایی دارد، خاطرنشان کرد: این روز‌ها شاهد استمرار حرکت‌های جهادی از سوی مدافعان رحم، سلامت، امنیت و دیگر اقشار جامعه اسلامی خودمان هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه راه شهادت و صیانت از اسلام و انقلاب بسته نیست، تاکید کرد: ضرورت فرهنگ‌سازی و نمایاندن هرچه بهتر و بیشتر حرکت‌های ماندگار شهدا و دیگر حماسه‌سازان این دیار بیش از پیش‌ احساس می‌شود.

انتهای پیام
captcha