هزینه دخانیات و موادمخدر در چهارمحال‌وبختیاری؛ ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان
کد خبر: 3923496
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
استاندار اعلام کرد:

هزینه دخانیات و موادمخدر در چهارمحال‌وبختیاری؛ ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: طبق آمارهای رسمی ۳.۵ درصد جمعیت استان گرفتار معضل اعتیاد هستند و هزینه‌ای معادل ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان صرف هزینه‌های استعمال دخانیات و موادمخدر در استان می‌شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اقبال عباسی ۲۶ شهریورماه در شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه حساسیت در بحث مبارزه با موادمخدر باید در بین همه آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها افزایش پیدا کند، اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی ۳.۵ درصد جمعیت استان گرفتار معضل اعتیاد هستند و هزینه‌ای معادل ۵ برابر اعتبارات عمرانی استان صرف هزینه‌های استعمال دخانیات و موادمخدر در استان می‌شود و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: افزایش گرایش دختران و زنان به مقوله اعتیاد و کاهش سن اعتیاد یکی دیگر از نگرانی‌ها در بحث مبارزه باموادمخدر است، باید متولیان مبارزه با موادمخدر به این مسائل و آسیب‌هایی که می‌تواند در پی داشته باشد، توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه دشمنان با نسل آسیب‌دیده و درگیر معضلات اجتماعی کاری ندارند، عنوان کرد: مشکل دشمنان جمهوری اسلامی جامعه پویا، عالم و سرزنده است، بنابراین برنامه‌ریزی دشمنان درگیر کردن جوانان به اعتیاد است، خانواده‌ها باید نسبت به وضعیت فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند تا درگیر این معضل نشوند.

عباسی اضافه کرد: متاسفانه شاهد قاچاق موادمخدر در مسیرهای ترانزیتی چهارمحال و بختیاری با خودروهای موسوم به "شوتی" هستیم و این افراد بی‌پروا با پلیس درگیر می‌شوند و هزینه‌های بسیاری را تحمیل می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب در جامعه، مراکز آموزشی و خانواده‌ها یک تضاد وجود دارد، گفت: باید اهداف و وظایف این نهادها یکسان باشد تا بتوان نتیجه دلخواه را در جامعه مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقوله عفاف و حجاب نباید تنها به دادن گزارش اکتفا کنند، بلکه عملکرد آن‌ها باید در کنار بیان مشکلات و راهکارها باشد، واقعیت‌های جامعه در این موضوع به تصویر کشیده شود.

عباسی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب در جامعه در بحث گزارش‌دهی و بیان واقعیت‌های جامعه محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید واقعیت‌ها در رابطه با این موضوع بیان شود، و وظایف همه دستگاه‌های متولی در این بحث در یک کمیته کارشناسی مشخص شود.

تدوین منشور حجاب و عفاف آموزش و پرورش استان

در ادامه جلسه محمد محمدی معاون ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ حدود ۹۲۶ فعالیت جهت اجرا در مدارس استان طراحی شده است، اظهار کرد: ۲۴۰ فعالیت مربوط به حوزه پرورشی و موضوعات عفاف و حجاب نیز در آن گنجانده شده است.

وی بیان کرد: ۲۱ وظیفه در حوزه عفاف و حجاب برای آموزش و پرورش مشخص شده است، همچنین منشور حجاب و عفاف آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تدوین شده است.

محمدی تاکید کرد: در کتب درسی انجام اقدامات کیفی در بحث حجاب و عفاف به صورت مستقیم و غیرمستقیم مدنظر قرار  گرفته و همچنین در شبکه شاد یک کانال به همین منظور ایجاد شده است و یکی از محورهای اصلی ارزیابی مدارس اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با حجاب و عفاف است.

انتهای پیام
captcha