نبرد سایبری حشدالشعبی عراق علیه داعش
کد خبر: 3924899
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

نبرد سایبری حشدالشعبی عراق علیه داعش

حشدالشعبی عراق برای نخستین بار از انجام نبرد سایبری برای تخریب رسانه‌های داعش خبر داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «المعلومه»، «صادق الحسینی» سخنگوی حشدالشعبی در محور استان دیاله عراق اعلام کرد: جنگ ما با اندیشه افراطی داعش است که منحصر به جنگ با اسلحه نمی‌شود بلکه جنگ علیه شبکه‌های اجتماعی و مقابله با جنگ رسانه‌ای داعش است که تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و افتراهای بسیار افکار عمومی جامعه را فریب دهند.
 
وی افزود: حشدالشعبی عراق برای مقابله با شایعه پراکنی‌های گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی و پاسخ به بیانیه‌های دروغین آنها و همچنین از بین بردن محل نفوذ داعش در جامعه و هشدار به مردم، جنگ سایبری خود را آغاز کرده است.
 
وی با تأکید بر اینکه حشدالشعبی از استراتژی مهمی برای مقابله با خطرات نفوذ داعش در میان مردم و تلاش برای کشف اکاذیب در میان جامعه استفاده می کند، افزود: در این جنگ سایبری، تا کنون 15 مورد از رسانه‌های داعش با کمک نیروهای امنیتی بسته شده‌اند.
 
طی ماه‌های اخیر دهها سایت و کانال داعشی در شبکه‌های اجتماعی با همکاری نیروهای امنیتی و فعالان سایبری در کشور عراق بسته شده‌اند.
 
عراق پس از سه سال جنگ خونین، در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر سازمان تروریستی داعش را اعلام کرد. با این حال هسته‌های مخفی و بقایای داعش همچنان قادر به حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان در مناطق دور افتاده در شمال، شرق و غرب این کشور هستند.
انتهای پیام
captcha