برادرم محمد و فرهنگ مقاومت
کد خبر: 3925683
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
عباس خامه‌یار نوشت؛

برادرم محمد و فرهنگ مقاومت

رایزن فرهنگی ایران در لبنان نوشت: محمد آقا به لحاظ سنى كوچک‌ترين فرزند پسر خانواده ماست. در كوران انقلاب چهارده سال داشت و در سال دوم مقطع راهنمایى در مدرسه «سلامت» قم درس می‌خواند.

برادرم محمد و فرهنگ مقاومتبه گزارش ایکنا؛ عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان در یادداشتی برای ایکنا به مناسبت هفته دفاع مقدس آورده است: امروز، هفتمین روز از هفته دفاع مقدس و گراميداشت شهيدان، ايثارگران، رزمندگان و آفرينندگان پيروزى هاى بى مانند تاريخ ايران معاصر است. از اين رو بهانه‌اى به دست آوردم تا جملاتى چند درباره مجاهدت‌هاى برادرم كه يكى از آنان است، بنگارم.

محمد آقا به لحاظ سنى كوچک‌ترين فرزند پسر خانواده ماست. در كوران انقلاب چهارده سال داشت و در سال دوم مقطع راهنمایى در مدرسه سلامت قم درس می‌خواند.

يادم هست يک بار هنگام خروج از مدرسه و در حين بازى كودكانه و انقلابیِ «مرگ بر شاه»، با همكلاسى‌هايش، طعمه نظاميان مى‌شود و او را هم با آن‌ها سوار كاميون نفربر مى‌کنند و مورد نوازش کماندوهای شاه دیكتاتور قرار مى‌گيرد!!!

مادرِ مهربان و سفر کرده ما با اينكه خيلى انقلابى بود و از حضورمان در صحنه‌هاى مبارزه خشنود، آن روز نتوانست اشک‌هايش را نسبت به اين حادثه و كتک خوردن پسر نوجوان و «ته تغارى»اش پنهان كند.

محمدِ ما با آغاز تهاجم دشمن خيلى زود و در شانزده سالگى، كلاس و مدرسه و مشق را رها كرد و به رويارويى با دشمن شتافت و در مدرسه عشق ثبت نام کرد. محمدآقا، سال‌ها در اين نبرد مقدس حضور یافت، مجروح شد و آسيب فراوانى ديد.

با پايان جنگ و پس از بازگشت، تحصيلات کلاسیک را به پایان رساند، وارد حوزه علمیه شد و تحصيلات عاليه‌اش را ادامه داد تا آنجا که استاد بزرگوارش آیت‌الله سبحانی در مرقومه‌ای، وی را  مورد ستایش قرار داده است.

محمد با بسیج بزرگ شد و در صحنه‌هاى خدمات اجتماعى درخشید. در فعالیت‌های اجتماعی، همواره برای خدمت به مردم به‌ویژه مستضعفان و محرومان پرکار و پرتلاش بوده است. محمدآقا در حوادث و رویدادهای گوناگون از جمله بلایای طبیعی نیز، با حس مسئولیت‌پذیری و مجاهدت‌های شبانه‌روزی، به یاری آسیب‌دیدگان می‌پردازد.

احداث شهرک معصومیه در سرپل ذهاب با اسکان 80 خانواده زلزله‌زده، بازسازی ده‌ها منزل مسکونی آسیب‌دیده و ساخت دو مسجد در لرستان و تشکیل جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها گوشه‌ای از اقدامات محمدآقا در حوزه فعالیت‌های اجتماعی است. 

یکی از مهم‌ترین اقدامات محمدآقا، همت والايش در نويسندگى و خلق آثار گرانبها و ارزشمند در حوزه دفاع مقدس، با هدف مانايى فرهنگ مقاومت بوده است؛ به طوری كه تاكنون 28 اثر تأليفى و بيش از يک‌ هزار يادداشت از وی منتشر شده است. تصویر آثار منتشر شده از وی بدین شرح است:

انتهای پیام
captcha