بهره‌مندی 104 مؤسسه قرآنی خوزستان از تسهیلات حمایتی
کد خبر: 3925724
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

بهره‌مندی 104 مؤسسه قرآنی خوزستان از تسهیلات حمایتی

مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان خوزستان، مبلغ 104 میلیون تومان به عنوان تسهیلات مالی ویژه ایام کرونا دریافت کردند.

به گزارش ایکنا، تعداد 160 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان خوزستان در حال فعالیت هستند. در ایام کرونا برخی از مؤسسات قرآنی با مشکلات و دغدغه‌هایی همراه بوده و دچار آسیب‌هایی شده‌اند.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مبلغ سه‌میلیارد تومان به بخش مؤسسات قرآنی اختصاص داده است که مبلغ دریافتی استان خوزستان برای 104 مؤسسه، مبلغ 104میلیون تومان است که اتحادیه قرآنی استان در نظر داشتن شرط پرداخت، یک میلیون تومان به حساب هر مؤسسه واریز کرد و مابقی مؤسسات نیز پس از تکمیل فرایند اداری، مبلغ حمایتی را دریافت خواهند کرد.

سیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: برخی از مؤسسات قرآنی، برای دریافت مبلغ حمایتی، موافقت‌نامه اصولی از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته، اما شماره ثبت دریافت نکرده‌اند، بنابراین این تسهیلات شامل حال آنها نمی‌شود.

بنابر این گزارش، پس از شیوع کرونا برای حمایت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت قرآنی، نام‌نویسی برای دریافت تسهیلات با نرخ ۱۲ از طریق سامانه «کارا» وابسته به وزارت کار، رفاه و تأمین آغاز شد، اما مؤسسات در روند ثبت‌نام با مشکلاتی همراه شدند که به هیچ وجه موفق به نام‌نویسی نشدند.  دریافت این نوع تسهیلات برای مؤسسات قرآنی با ابهامات فراوانی همراه است و در پیگیری این وام برای این مؤسسات، مرجع مشخصی پاسخگو نیست.

انتهای پیام
captcha