اعلام زمان برگزاری انتخابات اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس / ۷۲ مؤسسه واجد شرایط انتخابات
کد خبر: 3926077
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۴

اعلام زمان برگزاری انتخابات اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس / ۷۲ مؤسسه واجد شرایط انتخابات

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس زمان برگزاری انتخابات این اتحادیه را در سال جاری اعلام کرد و گفت:‌ این انتخابات به‌صورت مستقل برگزار می‌شود و سازمان‌هایی نظیر ارشاد و تبلیغات اسلامی بر این انتخابات نظارت دارند؛ اما کار تدوین اساسنامه و رفع اشکالات آن تنها در مجمع عمومی اتحادیه انجام می‌شود.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا، از برگزاری انتخابات این اتحادیه در سال جاری خبر داد و گفت: انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی استان فارس در تاریخ 8 آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه این انتخابات به‌صورت نیمه متمركز برگزار می‌شود، گفت:‌ قریب 20 روز مانده به انتخابات یك فراخوان به مؤسسات قرآنی اعلام می‌شود تا افرادی كه مایل به كاندید شدن در این انتخابات هستند، ثبت‌نام كنند.

اسلامی ادامه داد: در هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس صلاحیت افرادی كه ثبت‌نام كرده‌اند بررسی می‌شود و تا یك هفته قبل از انتخابات، اسامی افراد ابلاغ می‌شود و در این هفته كاندیداها اگر برنامه‌ای دارند، ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینكه در استان فارس 72 مؤسسه و تشكل‌ قرآنی می‌توانند در انتخابات شركت كنند، گفت: طبق اساسنامه اگر تعداد شركت‌كنندگان در انتخابات از صف به علاوه یک بیشتر بود، انتخابات جایگاه قانونی دارد اما اگر از این تعداد كمتر بود، باید مجمع فوق‌العاده برگزار شود و در آنجا رأی‌گیری شود كه اگر چنین شد بعد از مجمع عمومی اولیه، مجمع عمومی دوم فوق‌العاده برگزار می‌كنیم كه دیگر نخواهیم دوباره‌كاری انجام دهیم.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس یادآور شد: هنوز مكان برگزاری انتخابات را مشخص نكرده‌ایم اما این انتخابات هیچ تجمعی ندارد و تنها افراد حضور می‌یابند و چند صورت جلسه هم داریم كه یكی صورت‌جلسه مجمع عمومی و دیگری مجمع فوق‌العاده است و بعد از آن هم انتخابات و رأی‌گیری برگزار می‌شود.

وی در پایان بر این نكته تأكید كرد كه انتخابات اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس به‌صورت مستقل برگزار می‌شود و دستگاه‌هایی نظیر ارشاد و تبلیغات اسلامی به‌عنوان ناظر در این انتخابات حضور دارند اما كار تدوین اساسنامه و رفع اشكالات آن بر عهده این سازمان‌ها نیست بلكه در مجمع عمومی اتحادیه چنین اقداماتی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha