اخبار معارفی رسانه‌ها / پیشتازی بانوان در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
کد خبر: 3926257
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

اخبار معارفی رسانه‌ها / پیشتازی بانوان در آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن

«راهیابی ۳۰۰۰ نفر به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان» از جمله عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 8 مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «راهیابی ۳۰۰۰ نفر به مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان/ پیشتازی بانوان» آمده است: بیش از ۳ هزار حافظ قرآن کریم به مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن راه پیدا کردند. مرحله اول پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن با حضور ۸ هزار و ۷۳۸ نفر از حفاظ از سراسر کشور برگزار شد و طبق اعلام دبیرخانه آزمون ۶۶۲ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، ۴۲۳ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و ۱۹۸۷ نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن موفق به کسب حد نصاب لازم در این مرحله شدند. مرحله دوم پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری و با حضور راه‌یافتگان برگزار می‌شود. در مجموع تعداد سه هزار و ۷۲ نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله اول، حائز حد نصاب لازم در رشته‌های مختلف شدند که شامل ۲ هزار و ۲۹۶ حافظ خانم و ۷۷۶ حافظ آقا می‌شود. امسال با توجه به شیوه کرونا ۴۸ درصد از ثبت‌نام کنندگان در آزمون شرکت کردند که حدود ۸۵ درصد این افراد موفق به قبولی در این مرحله شدند.

زمان و مکان آزمون مرحله دوم ۱۰ آبان‌ماه از طریق سایت تلاوت اعلام و همچنین مرحله دوم آزمون نیز طی هفته سوم آبان‌ماه سال جاری در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان برای ورود به آزمون مرحله دوم نیازی به دریافت کارت ندارند، زیرا مشخصات آنها به حوزه امتحانی ارسال می‌شود. همچنین در این مرحله ابتدا شرکت‌کنندگان در حسن حفظ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. سپس در دیگر موضوعات مانند تجوید، صوت، لحن و وقف و ابتدا ارزیابی می‌شوند. نتایج مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن بهمن‌ماه اعلام می‌شود.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «موفقیت و مقاومت از منظر قرآن کریم/ راه‌هایی برای قوی شدن» و «خواننده اُپرایی که فرمانده میدان‌های نبرد شد/ خالق «روح منی خمینی، بت‌شکنی خمینی»» است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز دو خبر با عناوین «دفاع مقدس نرم‌افزار ایران قوی و یکی از عوامل وحدت کشور شد» و «۳۰ رشته تحصیلی مرتبط با آموزش‌وپرورش در حوزه‌های علمیه آموزش داده می‌شود» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا ساعت 14:30 امروز هیچ خبری منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز ششم مهرماه است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز 10 خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «بازنمایی راهپیمایی اربعین در تهران لغو شد» آمده است: 25 شهریورماه بود که نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین به مناسبت ایام اربعین برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین یکی از ویژه‌برنامه‌های اربعینی امسال را «بازنمای راهپیمایی اربعین» در محله عباس‌آباد تهران عنوان کرد. در این برنامه قرار بود موکب‌های اربعین با حضور موکب‌داران در محوطه‌ای بزرگ بازنمایی و و حال و هوایی در این منطقه ایجاد شود. اما امروز پس از بررسی‌های بیشتر، متوجه شدیم که برگزاری این برنامه به علت جهش و گسترش بیماری کرونا لغو شده است و قرار نیست چنین برنامه‌ای برگزار شود. بیماری منحوس کرونا در روزهای گذشته بار دیگر جهش پیدا کرده و جان بسیاری از هموطنانمان را در سراسر کشور به خطر انداخته است. روز گذشته اعلام شد تاکنون 3 هزار و 512 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که یک هزار و 514 نفر از آنها بستری شده‌‌اند. امروز سه‌شنبه 8 مهر نیز 207 نفر متأسفانه جان خود را از دست دادند.

در خبری دیگر با عنوان «موضع قاطع مراجع تقلید علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» آمده است: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی استفتائی از مراجع تقلید، خواستار بیان حکم شرعی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد. در این نامه که برای تعدادی از مراجع تقلید و علمای اعلام ارسال شد، ضمن اشاره به اینکه «این ارتباط علاوه بر مشروعیت بخشی به رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی موجب تجویز سلب حقوق مسلم فلسطینیان، زیر پا نهادن آرمان‌های نظام اسلامی و قدس شریف، تضعیف امت واحد اسلامی و ایجاد شقاق و در نهایت همراهی با دشمنان خداوند متعال و پیامبر اعظم(ص) است»، درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از محضر مراجع معظم استفتاء شده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی گرگانی در پاسخ‌های جداگانه به این استفتاء، این کار را خیانت به قرآن و امت اسلامی دانسته و خواستار تحریم روابط و ممانعت امت اسلامی از این‌گونه اقدامات شدند. بر پایه این گزارش، تعداد دیگری از مراجع عظام و علماء همچون حضرات آیات گرامی، محفوظی، مبشر کاشانی و امین خراسانی نیز پاسخ‌های مشابهی را در این موضوع صادر کرده‌اند.

هشت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «۳ شب عزاداری در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود»، «با کاروان حسینی تا اربعین|سرنوشت عجیب طِرمّاح بن عدی در کربلا»، «سرویس حدیث‌یاب در متون راه‌اندازی شد»، «مداحان در ایام اربعین در ایران می‌مانند یا می‌روند؟»، «آیا شیء نجس با بخارشوی پاک می‌شود؟»، «رمز و راز پیروزی ایران در دفاع مقدس»، «خزائی: جنگ فرصت خلق آثار بدیعی را برای هنرمندان جوان فراهم کرد/ اتفاق مهمی که به‌‌واسطه هنر دفاع مقدس رخ داد» و «نکات آیت‌الله بهجت(ره) در خصوص اهمیت حیا و عفاف/ اتمام‌حجت خداوند با گناهکاران در قیامت» هستند.

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «هشت سال دفاع مقدس تلالو خاصی در تاریخ چند هزار ساله ایران دارد» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

دو خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی لغو شد» و «پاداش حفظ آبروی مومن چیست؟» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز امروز پنج خبر با عناوین «پیام تسلیت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله میر سجادی»، «اهدای ۱۰ جایزه به شاعران برتر در اختتامیه «شب شعر امتداد»/مراسم بزرگداشت بانوان مدافع سلامت برگزار شد»، «حکم تمام خواندن نماز مسافر»، «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گذشت «استاد فقه و اصول جامعه الزهرا(س)» م را تسلیت گفت» و «حکم فروش اعضای گوسفند قربانی برای فقرا» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha