دانشجویان مسلمان اسکاتلند و چالش ساندویچ‌های گوشت خوک
کد خبر: 3926388
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹

دانشجویان مسلمان اسکاتلند و چالش ساندویچ‌های گوشت خوک

مشکلات غذایی دانشگاه ادینبرو اسکاتلند برای دانشجویان در دوران قرنطینه و دادن ساندویچ‌های گوشت خوک به دانشجویان مسلمان این دانشگاه، جنجال‌آفرین شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از The Sun، دانشجویان دانشکده پولاک هال(Pollock Hall) دانشگاه ادینبورگ گفته‌اند که  بعد از قرنطینه این دانشگاه و بسته شدن سالن غذاخوری آن به دلیل شیوع کرونا، به دانشجویان مسلمان و دانشجویان گیاهخوار ساندویچ ژامبون و بیکن (گوشت خوک) داده شده و سایر غذاهای دانشگاه هم فاقد کیفیت بوده است.

به گفته دارسی کالورهاوس (Darcy Culverhouse) یکی از دانشجویان این دانشکده، بعد از اعمال قرنطینه دو هفته‌ای به دلیل شیوع کرونا، به افرادی که رژیم غذایی دارند، بسته‌های غذایی نامناسب تحویل داده شده است.

کالورهاوس در اینستاگرام خود نوشته است که چگونه یک دانشجوی مسلمان که گیاهخوار هم است، بعد از اینکه غذایی که شامل ساندویچ ژامبون، تکه‌های بیکن و سالاد مرغ بوده، مجبور شده درخواست کند که غذای مناسبی را از بیرون دانشگاه برای وی بیاورند.

در حال حاضر چند فروشگاه محلی وظیفه تحویل وعده‌های غذایی حلال و کوشر(غذای مطابق با شریعت دین یهود) به دانشجویان عهده‌دار شده‌اند.

دانشگاه ادینبرو دانشگاهی بسیار مطرح و پرسابقه در ادینبرو اسکاتلند است. این دانشگاه در سال ۱۵۸۳ تأسیس شده‌ و از مطرح‌ترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha