مقتل‌خوانی در رادیو تهران با محوریت «نفس المهموم»
کد خبر: 3926910
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

مقتل‌خوانی در رادیو تهران با محوریت «نفس المهموم»

مقتل‌خوانی از کتاب «نفس المهموم»، از آثار برجسته شیخ عباس قمی درباره زندگانی امام حسین(ع) را از برنامه «سنگلج» رادیو تهران بشنوید.

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ «نفس المهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم»، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین(ع) آغاز و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.
برنامه «سنگلج» از رادیو تهران مقتل‌خوانی کتاب نفس المهموم را تقدیم مخاطبان می‌کند، این برنامه هر بامداد از ساعت ۱:۳۵ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین (ع)، فضیلت گریه بر آن حضرت و... روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.
«در کربلا چه گذشت» ترجمه کتاب نفس المهموم است که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده و در این برگردان سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.
مخاطبان در سرتاسر دنیا می‌توانند از طریق وب سایت WWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبر‌های رادیو تهران قرار بگیرند. همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می‌توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده‌های دیجیتال دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha