خنثی‌سازی طرح تروریستی علیه زائران اربعین در عراق
کد خبر: 3927364
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

خنثی‌سازی طرح تروریستی علیه زائران اربعین در عراق

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق با تأکید بر قدرت نیروهای امنیتی در ناکام گذاشتن هر طرحی برای حمله به زائران اربعین، گفت: نیروهای امنیتی دو دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده و یک انبار حاوی موشک‌های کاتیوشا را، که برای حمله به زائران اربعین آماده شده بود، شناسایی کردند و این طرح تروریستی را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک، شایعات شبکه‌های اجتماعی را درباره حضور گروه‌های تندرو در استان کربلا همزمان با موسم زیارتی اربعین رد و تأکید کرد: نیروهایشان چند طرح تروریستی علیه زائران را ناکام گذاشتند.

«تحسین الخفاجی» در اظهاراتی تلویزیونی گفت: از روز یکشنبه مسدود شدن راه‌ها در داخل کربلا آغاز شده است؛ اما راه‌های منتهی به کربلا بسته نشده و 35 هزار نیروی امنیتی اعم از ارتش، پلیس، حشدالشعبی و دستگاه‌های اطلاعاتی مسئول امنیت در مراسم زیارت اربعین حسینی هستند.

وی افزود: نیروهای امنیتی دو دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده و  یک انبار حاوی موشک‌های کاتیوشا را در منطقه الرطبه در غرب استان الانبار یافتند که برای حمله به زائران اربعین آماده شده بود. ما با تکیه بر نیروی انسانی و دیگر ظرفیت‌های قوی و پیشرفته خود هر طرح تروریستی را علیه زائران اربعین ناکام می‌گذاریم.

الخفاجی ظهور گروه‌های تندرو در کربلا را همزمان با برپایی مراسم اربعین نادرست خواند و افزود: فرماندهی عملیات کربلا هم این شایعات را تکذیب و تأکید کرده که برخی با انتشار تصاویری از حضور گروه‌های تندرو در کربلا به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند.

انتهای پیام
captcha