ضرورت ایجاد اتاق فکر در ستاد اقامه نماز برای تولید محتوا‌های مفید
کد خبر: 3927450
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد؛

ضرورت ایجاد اتاق فکر در ستاد اقامه نماز برای تولید محتوا‌های مفید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با اشاره به اصل بودن نماز گفت: باید اتاق فکری در ستاد اقامه نماز تشکیل شود تا بتواند محتوا‌های مفید تولید کند. در بسیاری از موارد دیده‌ایم که محتوا‌ها زیان‌بار هستند و می‌توانند به جای مفید بودن آسیب برسانند.

جایگاه ائمه جماعت مدارس را تقویت کنید

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در نشست مشترک با معاونت پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: برای تقویت ائمه جماعات مدارس، ضروری است از طریق شبکه آموزش دانش آموز (شاد)، محتوا‌های جذاب فرهنگی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی گفت: همچنین می‌توانیم محتوا‌هایی نظیر مهارت‌های معلمی، شیوه‌های دعوت به نماز و تمثیلات را در نظر گرفته و آن‌ها را در اختیار حوزه‌های علمیه‌ قرار دهیم.

قرائتی با اشاره به اصل بودن نماز گفت: باید اتاق فکری در ستاد اقامه نماز تشکیل شود تا بتواند محتوا‌های مفید تولید کند. در بسیاری از موارد دیده‌ایم که محتوا‌ها زیان‌بار هستند و می‌توانند به جای مفید بودن آسیب برسانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به ویژگی‌های محتوا‌های الکترونیک تولیدی خاطر نشان کرد: این محتوا‌ها باید پخته‌ترین، شیرین‌ترین، کوتاه‌ترین و سریعترین زمان دسترسی را داشته باشند.

در ادامه جلسه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی تصریح کرد: در حال طراحی نرم افزاری هستیم که ورود اولیا به عرصه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی را فراهم کند در این شرایط سعی شده است مسئله نماز فراموش نشود و یکی از مطالبات در همین شرایط تعیین نقش برای ائمه جماعات مدارس است.

وی با اشاره به اجلاس سراسری نماز که بیست‌ونهمین دوره آن امسال برگزار می‌شود، گفت: علیرغم نگرانی‌هایی که وجود دارد که امید است این اجلاس نیز به لحاظ طراحی و به خوبی برگزار شود.

کاظمی با بیان اینکه ۸ هزار تولیدمحتوا در شبکه شاد انجام شده است که مختص مباحث نماز و عترت است، اظهار کرد: کار ائمه جماعات مدارس صرفاً برگزاری نماز نیست این‌ها به عنوان مشاوران مذهبی دانش‌آموزان در اختیار مدارس هستند و با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.
انتهای پیام
captcha