عفو بین‌الملل: خضری در زندان عربستان مورد اهانت و بی‌حرمتی قرار گرفته است
کد خبر: 3927505
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

عفو بین‌الملل: خضری در زندان عربستان مورد اهانت و بی‌حرمتی قرار گرفته است

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که محمد خضری، نماینده جنبش حماس در عربستان و پسرش هانی که از سال گذشته بازداشت شده‌اند، همچنان در معرض اهانت و نقض حقوق قرار دارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تأکید کرد که محمد خضری بدون هیچ اتهامی بازداشت شده و در سلول انفرادی محبوس است و هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و از لحظه بازداشت تاکنون به کلی از حقوق خود محروم بوده‌ و حتی وکیل برای وی تعیین نشده است.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی از آوریل گذشته خضری و ده‌ها فلسطینی و اردنی دیگر را به اتهام حمایت از فلسطین و جنبش حماس بازداشت کرده‌اند.

جنبش حماس و بسیاری از نهادهای بین‌المللی تاکنون بارها خواستار آزادی خضری و دیگر بازداشت‌شدگان شده‌اند، اما عربستان با این درخواست‌ها مخالفت کرده است.

تاکنون چندین جلسه دادگاهی این افراد برگزار شده و اولین جلسه دادگاهی دکتر خضری نیز قرار بود امروز دوشنبه برگزار شود.

خضری سال‌هاست که نماینده حماس در عربستان است. وی 81 سال سن دارد و به علت ابتلا به چندین بیماری مزمن، از نظر سلامت وضعیت نامناسبی دارد و بارها بستری شده است.

دادگاه کیفری عربستان سعودی اواخر سپتامبر گذشته جلسه دادگاه بازداشت‌شدگان را ازسرگرفت.

سازمان عفو بین‌الملل، آگوست گذشته با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی بدون قید و شرط دکتر محمد خضری و پسرش هانی از زندان عربستان شد.

انتهای پیام
captcha