رئیس جمهور عراق: قیام امام حسین(ع) خط مشی ما برای رسیدن به اقتدار باشد
کد خبر: 3928110
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

رئیس جمهور عراق: قیام امام حسین(ع) خط مشی ما برای رسیدن به اقتدار باشد

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت اربعین تأکید کرد که باید از قیام امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) و یارانش در دفاع از ارزش‌های والای عزت و عدالت درس گرفت و خط مشی ما برای رسیدن به استقلال و اقتدار باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، رئیس جمهور عراق همزمان با اربعین امام حسین(ع) با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که سالروز اربعین حسینی و قیام امام حسین(ع) یادآور انقلاب برای عدالت اجتماعی و انقلاب برای اصلاح بی‌عدالتی و استبداد است.

«برهم صالح» در ابتدا این مصیبت عظمی را به ملت عراق، امت اسلام و مقام مرجعیت عالیقدر دینی در نجف اشرف تسلیت گفت و افزود: امام حسین(ع)، خانواده و همراهانش که خود را وقف دفاع از ارزش‌های عدالت و عزت کردند به ما درس فداکاری و رستگاری می‌دهند. امام حسین(ع) همچنین در طول دوران‌ها به ما یادآوری می‌کند که انقلاب، اصلاح و تغییر بی‌عدالتی و استبداد است و هرچقدر هم که هزینه آن سنگین باشد، اجتناب‌ناپذیر است.

صالح گفت: به مناسبت مراسم جاودان اربعین، ما باید از این ارزش‌های والا الهام بگیریم تا خط مشی ما برای اجرای اصلاحات و تغییرات لازم در رسیدن به یک کشور مقتدر، توانمند، مستقل و خادم به شهروندان خود باشد، کشوری که همچنین به دنبال تحقق آرمان‌های مردم در داشتن آینده‌ای درخشان باشد؛ بنابراین باید کار و تلاش ما در مبارزه با فساد باشد؛ چیزی که عراقی‌ها را سال‌ها از برخورداری از نعمت‌های کشورشان محروم  کرده بود.

انتهای پیام
captcha