اختلاف سلیقه‌ برای پیشرفت جامعه لازم است / وحدت و همدلی؛ رمز پیروزی امت اسلامی
کد خبر: 3928249
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
امام جمعه شهرستان زابل:

اختلاف سلیقه‌ برای پیشرفت جامعه لازم است / وحدت و همدلی؛ رمز پیروزی امت اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی بیان کرد: گاهی ممکن است که اختلاف سلیقه‌هایی در جامعه وجود داشته باشد که این برای رشد و شکوفایی لازم است؛ لذا اختلاف نظر نباید سبب شود که از صراط مستقیم و مسیری که اسلام برای ما مشخص کرده خارج شویم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی، امام جمعه زابل، 18 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی و تقرب به درگاه الهی، بیان کرد: اختلاف و جدال در جامعه اسلامی که از آن می‌توان به اختلاف درون خانوادگی نام برد، باعث سست شدن جامعه و خوشحالی دشمنان می‌شود، صفا و صمیمیت را از بین برده و به بغض و کینه تبدیل می‌شود.

وی وحدت و همدلی را رمز پیروزی و موفقیت امت اسلامی از صدر اسلام تا کنون برشمرد و افزود: هیچ امری مهم‌تر از همبستگی، اتحاد، در کنار هم بودن و مدد رساندن به یکدیگر نیست، هر فرد مسلمان و انسان آزاده به هر طریق که می‌تواند باید به همنوع نیازمند خویش کمک کند.

امام جمعه زابل تبلور حضور مردم در کمک‌های مؤمنانه و مواسات و نیز یاری رساندن به سیل‌زدگان کشورمان را نمونه بارز وحدت و مددرسانی دانست و گفت: گاهی ممکن است که اختلاف سلیقه‌هایی در جامعه وجود داشته باشد که این برای رشد و شکوفایی لازم است؛ لذا اختلاف نظر نباید سبب شود که از صراط مستقیم و مسیری که اسلام برای ما مشخص کرده خارج شویم.

وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و سیطره بر ملت ایران، بیان کرد: بدخواهان از هر روزنه‌ای برای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند. بنابراین، باید از اختلافات و نزاع‌های درونی جدا پرهیز کرد، آن حبلی که خداوند در قرآن به آن اشاره فرموده و حلقه وصل ما شده است؛ سیاست، جناح چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نیست، بلکه ولایت است. حکومت ما حکومت ولایت فقیه است. حاکمیت ما، حاکمیت اسلامی است و اگر با یکدیگر ستیزه کنیم تضعیف می‌شویم، وقتی سست و ضعیف شدیم آن‌وقت دشمن به بدترین شکل به ما هجوم خواهد آورد و رحم هم نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: ضرورت دارد اعضای جامعه اعم از خرد و کلان، مسئول و غیرمسئول یکدیگر را درک کنند، وقتی که یکدیگر را درک کنیم و صبر پیشه کنیم و با همان توان و بضاعتی که داریم به هم کمک کنیم، آن‌گاه جامعه آباد و تعالی می‌یابد. لذا قطعا اختلافات کمکی به ما نخواهد کرد و حتی قوه و صفای باطن ما را خواهد گرفت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی نمازجمعه فرصتی برای گفت‌وگو و پاسخگویی مسئولان به مردم خارج از چارچوب‌های اداری است، تأکید کرد: مسئولان در نماز جمعه حضور پیدا کنند و بدون واسطه و چهره به چهره با مردم صحبت کنند و پاسخگوی مشکلات آنها باشند، تا از این طریق رفع گرفتاری‌های مردم که ولی‌نعمتان ما هستند، تسریع شود.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha