صف فراگیری قرآن؛ سوژه پر بازدید عکاس مصری
کد خبر: 3928378
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

صف فراگیری قرآن؛ سوژه پر بازدید عکاس مصری

عکس جدید عکاس مصری از شیوه صف کشیدن کودکان روستایی علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم در برابر استادشان که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود،‌ برای کاربران شبکه‌های اجتماعی مصر به یکی از جذاب‌ترین سوژه‌ها تبدیل شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه مصری الدستور، تصویر منتشر شده در شبکه اجتماعی فیس بوک از شیوه صف کشیدن کودکان علاقه‌مند به حفظ قرآن کریم در برابر استادشان در یکی از روستاهای استان «الدقهلیه» مصر مورد توجه زیاد کاربران قرار گرفت.

«زاد محمد» عکاس این تصویر در گفت‌وگو با الدستور می‌گوید که این سوژه را در روستای «اتمیده» شهر میت غمر استان الدقهلیه در شمال شرق دلتای مصر یافته است.

عکاس ضمن اشاره به اینکه استاد حفظ قرآن در این روستا شیوه‌ای ساده و دلپذیر اما متفاوت با روش‌های رایج برای حفظ قرآن کودکان به کارگرفته است، گفت: روش جریمه کودکانی هم که به خوبی آیات مد نظر استاد را حفظ نکرده باشند، متفاوت است.

او افزود: استاد از کودکانی که از سحرگاهان خود را به خانه‌ او رسانده‌اند، می‌خواهد که در مقابلش دو صف تشکیل دهند، در صف طولی، کودکانی می‌ایستند که آیات را به خوبی حفظ کرده و تلاوت می‌کنند و در صف عرضی کودکانی قرار می‌گیرند که آمادگی خواندن آیات را نداشته‌اند.

این کودکان به مدت نیم الی یک ساعت کامل را به همین شکل در صف عرضی می‌ایستند تا آیات را حفظ شوند و اگر در این مدت، حفظ را تکمیل کردند، به صف دیگر منتقل می‌شوند و دست آخر استاد به کودکانی که آیات مورد نظر را به خوبی تلاوت کند، جوایزی اهدا می‌کند.

عکاس این سوژه با ابراز خوشحالی از اینکه در این فضای قرآنی در روستا حضور یافته بود، گفت: استاد قرآن روستا همچنین مسابقات مختلف قرآنی را برای کودکان تدارک می‌بیند و جوایزی نظیر قرآن کریم و سجاده نماز و دیگر هدایای معنوی به حافظان اهدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha