صبر در برابر مشکلات مهمترین توصیه اولیای دین است
کد خبر: 3928407
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
حجت‌الاسلام‌ حسینی قمی:

صبر در برابر مشکلات مهمترین توصیه اولیای دین است

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه صبر در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی مهمترین توصیه اولیای دین است، گفت: انسان باید همیشه و در هر حالی حمد و سپاس خدا را بر زبان داشته باشد و همچنین در برابر سختی‌های زندگی بردبار و صبور باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در ویژه‌برنامه «سلسلة الذهب» که شب گذشته، 18 مهرماه پس از اقامه نماز مغرب‌و‌عشا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شکر در برابر نعمت‌های الهی و صبر در برابر مشکلات از مهمترین آموزه‌های دینی است.

وی تصریح کرد: کسی که در برابر نعمت‌های الهی شکرگزار باشد، خداوند نعمت‌های خود را برای او می‌افزاید و خاصیت دیگر حمد و سپاس در برابر نعمت‌ها این است که انسان از گناه و معصیت فاصله می‌گیرد.

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: در کلمات حضرت سیدالشهدا(ع) دو کلید واژه حمد و سپاس و صبر موج می‌زند. یعنی انسان باید همیشه و در هر حالی حمد و سپاس خدا را بر زبان داشته باشد و همچنین در برابر سختی‌های زندگی بردبار و صبور باشد.

حسینی قمی با تأکید بر اینکه بلا و مصیبت جزو لاینفک زندگی انسان است، اظهار کرد: خود اهل بیت(ع) در طول زندگی خود با مشکلات و بلاهای بسیاری مواجه شدند ولی با این وجود همواره حمد و سپاس خدا را بر لب داشتند و در برابر این مشکلات صبر و بردباری می‌کردند.

وی بیان کرد: همیشه قرار نیست مشکلات و سختی‌های دنیا با معجزه از بین برود. البته معجزه هم وجود دارد ولی برای موارد بسیار معدود و در جایی که خدا صلاح بداند. اگر اهل بیت(ع) می‌خواستند همه مشکلات را با معجزه حل کنند پس حضرت سیدالشهدا(ع) هم می‌توانست بلاها و مصیبت‌های کربلا را با معجزه از خود دفع کند.

این کارشناس مذهبی گفت: انبیاء و اولیای الهی در طول زندگی خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند. پیامبر اکرم(ص) که حبیب خدا بودند در زندگی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند ولی در برابر همه این مشکلات صبر کردند.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) نیز سنگین‌ترین و سخت‌ترین ابتلائات را پشت سر گذاشتند ولی روش ایشان هم برای حل این مشکلات صبر بود. توصیه اهل بیت(ع) برای حل مشکلات زندگی از جمله ابتلائاتی که به خاطر شیوع این ویروس گریبان‌گیر ما شده صبر است و کسی که در برابر این سختی‌ها صبر کند قطعا اجر و پاداش بزرگی در انتظار او خواهد بود.

ابراهیم سعیدی
انتهای پیام
captcha