هشدار درباره تلاش صهیونیست‌ها برای تسلط بر بخش‌هایی از مسجدالاقصی
کد خبر: 3928517
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

هشدار درباره تلاش صهیونیست‌ها برای تسلط بر بخش‌هایی از مسجدالاقصی

«عکرمة صبری» رئیس هیئت عالی اسلامی قدس و خطیب مسجدالاقصی درباره تلاش رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست برای تسلط بر بخش‌هایی از قبله نخست مسلمانان هشدار داد.

هشدار درباره تلاش صهیونیست‌ها برای تسلط بر بخش‌هایی از مسجدالاقصیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، عکرمه صبری روز گذشته شنبه، 19 مهرماه، در گفت‌و‌گویی مطبوعاتی تصریح کرد: رژیم اشغالگر هیچ حرمتی برای مسجدالاقصی قائل نبوده و تلاش می‌کند ارتباط مسلمانان با این مسجد را قطع کند.

وی با بیان این که رژیم اشغالگر به منظور تشویق صهیونیست‌ها برای مهاجرت به فلسطین به آنها وعده ساخته شدن معبد بر روی الاقصی را می‌دهند، گفت: آنها این تصور را برای شهرک‌نشینان ایجاد می‌کنند که فلسطین سرزمینی است که یهودیان استحقاق آن را دارند.

خطیب مسجدالاقصی با هشدار نسبت به این که طمع اشغالگران پایانی ندارد و در اهانت‌های دائمی و روزانه آنها به مسجدالاقصی برای ایجاد سازه‌ای جدید به جای مسجد متبلور می‌شود، گفت: رژیم اشغالگر به دنبال به دست گرفتن مصلای مروانی و بستن باب الرحمة و همچنین قرار دادن درب‌های الکترونیکی است.

وی با اشاره به این که مسجدالاقصی در طول سه هفته به دلیل ممانعت از ورود نمازگزاران به این مسجد از سوی رژیم صهیونیستی به بهانه کرونا  و با هدف سرپوش گذاشتن بر سیاست‌‌های یهودی‌سازی، در اندوه به سر می‌برد، گفت: آتش اقصی هنور خاموش نشده است و جنایات علیه آن در سایه تبعید‌ها، بازداشت‌ها و دیگر اقدامات رژیم اشغالگر در حق شهروندان قدس همچنان ادامه دارد. 

صبری در ادامه سخنان خود به تشدید محاصره شهرک قدیمی قدس و ممانعت از ورود به ساکنان خارج آن به اقصی اشاره کرد و توضیح داد: این به معنای آن است که ده‌ها تاجر که خارج از شهرک قدیمی زندگی می‎کنند، نمی‌توانند برای بازکردن اماکن تجاری خود وارد شهر شوند و این ضربه‌ای به اقتصاد و تجارت در این منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: رژیم اشغالگر از ورود هر مسلمانی که خانه او در مسافتی بیش از 1000 متر از اقصی باشد، ممانعت به عمل می‌آورد به این معنا که تنها ساکنان مناطق السعدیة و السلسة تنها کسانی که می‌توانند وارد مسجدالاقصی شوند که برخی از آنها نیز بی‌دلیل از ورود به مسجد منع می‌شوند. 

رئیس هیئت عالی اسلامی قدس با بیان این که اسرائیل در ترویج روایت صهیونیست از مسجدالاقصی مبنی بر این که این مسجد جزئی از معبد موهوم هیکل سلیمان است، موفق بوده و حتی برخی از اعراب را نیز در این باره قانع و وادار به عادی‌سازی روابط کرده‎اند، از کوتاهی مسلمانان در نشر روایت اسلامی در ارتباط با این مسجد از طریق رسانه‎ها و علما انتقاد کرد.

انتهای پیام
captcha