کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش‌آموزان» وارد بازار نشر شد
کد خبر: 3928888
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸

کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش‌آموزان» وارد بازار نشر شد

کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش‌آموزان بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش‌آموزان بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی با نویسندگی فروزنده جعفرزاده‌پور منتشر شد.

کتاب «تکوین و تعالی هویت ملی دانش‌آموزان بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» مستخرج از طرح پژوهشی با عنوان «بررسی سازو کارهای تقویت انسجام اجتماعی و وحدت ملی و احیای هویت افتخار‌آمیز اسلامی ایران در دانش‌آموزان» است که به سفارش شورای عالی آموزش و پرورش در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی انجام شده است.

انسجام اجتماعی ناظر بر پیوندها و ارتباطات میان اعضای یک جامعه و مبین کنش‌های معین و مشخصی از کنش‌گران در درون ساختارهای اجتماعی است. انسجام اجتماعی و هویت ملی دو روی یک سکه هستند که در دوران هویت‌یابی باید مورد بیشترین توجه قرار گیرند. تداوم بی‌توجهی به این مهم در دوران هویت‌یابی بالاخص در بین نوجوانان موجب تریبت افرادی با هویت ملی ضعیف می‌شود.

در فصل هفتم سند تحول به این موضوع پرداخته و ایجاد ساز و کار برای تقویت انسجام و وحدت ملی در بین دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داده که کتاب حاضر با بررسی منابع مختلف به این موضوع پرداخته و ابعاد و زوایای آن را بررسی کرده است.

جعفرزاده پور، مجری طرح و نویسنده کتاب، ابتدا به بررسی وضعیت نشانگان انسجام اجتماعی و هویت ملی پرداخته، سپس چگونگی توجه سند تحول را به موضوع مورد مداقه قرار داده و با بررسی وضعیت انسجام اجتماعی و هویت ملی در بین دانش‌آموزان، راهکارهایی را ارائه داده است.

انتهای پیام
captcha