زیرساخت‌ها برای مسابقات مجازی باکیفیت آماده نیست
کد خبر: 3929401
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
داور مسابقات قرآن:

زیرساخت‌ها برای مسابقات مجازی باکیفیت آماده نیست

داور حسن حفظ چهاردهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر اینکه هنوز به آن توان مطلوب و قدرت مناسب در بحث زیرساخت‌ها و تکنولوژی مورد نیاز به منظور برگزاری چنین مسابقاتی نرسیده‌ایم، گفت: کیفیت صدایی که از طریق تلفن و یا اینترنت به داوران می‌رسد، مسلما با کیفیت رقابت حضوری متفاوت است.

حسین طرقی، داور رشته حسن حفظ چهاردهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا درباره برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این دوره با وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا و با وجود تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌ها، با تدابیری به صورت مجازی در حال برگزاری است که جای تقدیر دارد.

این حافظ کل قرآن درباره سطح حافظان شرکت‌کننده در بخش آقایان گفت: سطح رقابت‌ها خوب بود، به طوری که بسیاری از شرکت‌کنندگان در بخش حُسن حفظ، امتیاز 100 را با صوت و لحن‌های خوب، دریافت کردند. البته مثل ادوار قبل به تجوید، صوت و لحن و میزان تسلط‌ بر وقف و ابتدا نیز نظارت شد.

طرقی در پاسخ به این سؤال که آیا شیوه داوری در رقابت‌های مجازی با حضوری تفاوتی دارد؟ بیان کرد: قطعا مسابقه حضوری بهتر است. متأسفانه هنوز به آن توان مطلوب و قدرت مناسب در بحث زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای مسابقات مجازی نرسیدیم. کیفیت صدایی که از طریق تلفن و یا اینترنت به داوران می‌رسد، مسلماً با کیفیت حضوری متفاوت است. امیدوارم روزی به آن سطح برسیم که کیفیت صدا را به خوبی داشته باشیم، هر چند برگزاری مسابقات به این سبک و سیاق نیز  هزینه‌های رفت و آمد و... را کاهش می‌دهد.

وی اظهار کرد: هر چند مسابقات مجازی، مزیت‌ها و برخی از نکات مثبت مسابقات حضوری چون ایجاد یک فضای معنوی و جمع شدن فعالان قرآنی را ندارد، اما به هر حال با این شرایط شیوع کرونا، باید بتوانیم فعالیت‌ها را از این طریق دنبال کنیم.

داور حسن حفظ این دوره از مسابقات پیشنهاد داد: پخش مسابقات و یا حداقل بخشی از آن به صورت لایو می‌تواند در رونق و جذب مخاطب بیشتر بیافزاید.

یادآور می‌شود، بخش فینال چهاردهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان 26 و 27 مهرماه در خانه‌موزه و دارالقرآن شهید مدرس برگزار شد.

رقابت‌های فینال بخش بانوان نیز از اول تا سوم آبان‌ماه با رقابت حدود ۲۵۰ نفر در خانه موزه و دارالقرآن شهید مدرس برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات بانوان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل و رشته‌های حفظ کل، ۱۰ و ۲۰ جزء در دو مقطع زیر ۲۶ سال و بالای ۲۶ سال برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha