واکنش کمالوندی به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران
کد خبر: 3929979
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶

واکنش کمالوندی به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به پایان محدویت‌های تسلیحاتی ایران عنوان کرد: بالاخره مقاومت باصلابت ملت دلاور و ایثارگر ایران اسلامی پس از پنج سال از گذشت توافق برجام، نتیجه داد.

واکنش کمالوندی به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی ایرانبه گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران که از نهم مهرماه به کرونا مبتلا و در قرنطینه بود، پس از منفی شدن تست کرونا، روز یکشنبه ۲۷ مهرماه به فعالیت‌های عادی روزانه بازگشت.

کمالوندی در اظهاراتی فرارسیدن ماه ربیع‌الاول را به عموم ملت ایران تبریک گفت و با اشاره به رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، آن را نقطه عطفی برای کشورمان برشمرد و اظهار کرد: بالاخره مقاومت با‌صلابت ملت دلاور و ایثارگر ایران اسلامی پس از پنج سال از گذشت توافق برجام، نتیجه داد و با رأی و نظر منفی جهان به یکجانبه‌گرایی و قلدرمآبی آمریکای ترامپی، حقانیت و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درخششی قابل توجه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: جهانیان بویژه با انتشار ۱۷ گزارش مثبت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عدم اثبات هیچ یک از اتهامات واهی هسته‌ای طی بیش از ۲۰ سال گذشته، می‌دانند جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال استفاده غیرصلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده و نیست و فشار به اصطلاح حداکثری آمریکا که اقدامی غیرانسانی و رذیلانه بویژه نسبت به کودکان، زنان و بیماران محسوب می‌شود، هیچ نتیجه‌ای جز انزوای بیشتر و شکستن هیمنه شیطانی آمریکا نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: جامعه جهانی سیاست‌های یکجانبه و قلدرمآبانه امریکا از جمله خروج از معاهدات و قراردادهای بین‌المللی همچون معاهده آب و هوایی، یونسکو، برجام، کاهش تسلیحات هسته‌ای و ...، تحریم و زورگویی به همه کشورهای جهان حتی متحدان آمریکا، بی‌توجهی به دیپلماسی و هتاکی و بی‌ادبی در سخنرانی‌ها و گفتگوها و تحمیل خسارات اقتصادی ظالمانه به کشورهای جهان را بیش از این تحمل نمی‌کند.

کمالوندی گفت: «نه» محکم جامعه جهانی به تحریم تسلیحاتی ایران شروع خوبی برای آغاز یکسری واکنش‌های جامعه بین‌الملل در مقابل ناهنجاری‌های آمریکای ترامپی است. کشورهای جهان و از این پس با شکسته شدن هنجارهای بین‌المللی توسط آمریکا به طور متحد و قاطعانه مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha