واکنش سازمان اسلامی نیجریه به خشونت‌های پلیس
کد خبر: 3930033
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴

واکنش سازمان اسلامی نیجریه به خشونت‌های پلیس

یک سازمان فعال در زمینه حقوق مسلمانان در نیجریه در مورد اعتراضات اخیر نیجریه علیه عملکرد پلیس این کشور، بیانیه صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Daily Post، سازمان فعال در زمینه حقوق مسلمانان در نیجریه موسوم به MURIC، با صدور بیانیه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در اعتراضات اخیر علیه پلیس نیجریه  یادآوری کرده که برخی از عوامل گروه ویژه ضد سرقت این کشور (SARS)، علیه جرم و جنایت در نیجریه فعالیت داشته‌اند و نباید با آنها برخورد شود.  این سازمان در عین حال خواستار  اصلاح رفتار مأموران این یگان ویژه پلیس نیجریه شده‌اند.

«به یگان ویژه ضد سرقت پایان دهید» یا «#EndSARS» جنبشی اجتماعی در نیجریه است که از طریق توئیتر آغاز به کار کرد. این جنبش خواستار ممنوعیت فعالیت یگان ویژه ضد سرقت (SARS)، یک واحد از نیروی پلیس نیجریه شده  که به دلیل رفتار بی‌رحمانه و خشونت شدید در نیجریه بدنام است.

 در این بیانیه که با امضای اسحاق آکینولا (Ishaq Akintola) مدیر این سازمان منتشر شده، این سازمان خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد نیروی‌های پلیس این کشور شده، از جمله برچیدن ایست های بازرسی و عدم برخورد خشونت آمیز با مردم.

عملکرد پلیس نیجریه به خصوص در رابطه با مسلمانان و به طور خاص شیعیان بارها مورد انتقاد فعالان سیاسی و اجتماعی قرار گرفته است.

 

 

انتهای پیام
captcha