بهره‌مندی از مبلغان زن برای مقابله با افراط‌گرایی در مصر
کد خبر: 3930514
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

بهره‌مندی از مبلغان زن برای مقابله با افراط‌گرایی در مصر

وزارت اوقاف مصر در تجربه‌ای جدید مبلغان زن مصری را که دوره آموزشی این وزارتخانه را گذرانده‌اند، برای رویارویی با افکار افراطی به کار گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از منابع خبری مصر،  این اقدام در راستای اعتماد به بانوان در کنار آقایان برای فعالیت تبلیغی صورت گرفته است و در حال حاضر تعدادی از این مبلغان زن به منظور اشراف بر فعالیت‌های برخی مساجد بزرگ قاهره و خارج از آن به کار گرفته شده‌اند.

به همین مناسبت وزارت اوقاف مصر سلسله نشست‌هایی را برای افزایش آگاهی و معلومات بانوان مبلغ برگزار کرده است.

روایه خلیل، استاد تاریخ تمدن اسلامی و مبلغ در وزارت اوقاف گفت: سخنرانی‌های مفیدی در نشست‌های برگزار شده، ایراد شد و محوریت این سخنرانی‌ها اعتدال دینی و میانه‌روی اسلامی بوده است.

وی افزود: نوآوری در اندیشه دینی به شکلی که به اصل متون دینی خدشه‌ای وارد نشود، کاری بس مهم است و می‌تواند جلوی نفوذ اندیشه‌های افراطی را که گروه‌های تندرو مطرح می‌کنند، بگیرد به همین دلیل وزارت اوقاف نسبت به اینکه مبلغان با دانش روز از جمله زبان انگلیسی، کامپیوتر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ...آشنا باشند و متناسب با زبان روز با مخاطبان وارد گفت‌وگو شوند، حساس است و می‌خواهد مبلغان تبدیل به دایرة‌المعارفی فرهنگی شوند که بتوانند پاسخگوی هر سؤالی باشند.

روایه خلیل ادامه داد: پیش از شیوع کرونا مبلغان زن در مساجد حضور داشتند و تلاش می‌کردند افکار، اندیشه‌ها و اعمالی را که به واسطه مفاهیم و برداشت‌های اشتباه از اسلام در میان بانوان رواج یافته است، اصلاح کنند.

در همین راستا خانم وفاء عبدالسلام، از دیگر مبلغان وزارت اوقاف مصر گفت: این سلسله نشست‌ها و سخنرانی‌ها برنامه‌هایی مفید بوده و مبلغان در آن یاد می‌گیرند که چگونه با گروه‌های مختلف از بانوان تعامل داشته باشند تا بتوانند مفاهیم غلطی را که در اذهان آنها شکل گرفته است، اصلاح کنند.

انتهای پیام
captcha