دارالفتوای مصر خواستار محاکمه کمدین موهن به قرآن شد
کد خبر: 3930522
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

دارالفتوای مصر خواستار محاکمه کمدین موهن به قرآن شد

در پی انتشار کلیپ اهانت محمد اشرف، کمدین جوان مصری به رادیو قرآن، دارالفتوای مصر طی بیانیه‌ای خواستار محاکمه او شد.

دارالفتوای مصر خواستار محاکمه کمدین مصری شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری RT، کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر به‌ تازگی کلیپی از محمد اشرف، بازیگر کمدین مصری به اشتراک گذاشته‌اند که او در به شکل مسخره‌آمیزی، رادیو قرآن و بعضی از پیشکوستان آن را به باد انتقاد می‌گیرد.

دارالفتوای مصر در بیانیه‌ای که روز گذشته، 29 مهر صادر کرد، گفت: قرائت‌های متواتر قرآن کریم با صوت قاریان بزرگ و برجسته جهان عرب و اسلام از رادیو قرآن پخش می‌شود تا روح و جان آدمی را جلا دهد. رادیو قرآن در ابلاغ رسالت نشر تلاوت قرآن کریم کوتاهی نکرده است بلکه همیشه و بی‌وقفه به پخش برنامه‌های تفسیر، فقه، فتوا و اخلاق و هرچیزی که برای دین، اخلاق و منش یک مسلمان مهم است، اهتمام داشته است.

این اعلامیه افزود: رادیو قرآن به عنوان یک مدرسه تربیتی کامل، در هر خانه، محل کار و وسیله نقلیه‌ای وجود دارد تا عشق و اطمینان را در قلب هر مسلمان جای دهد و از طریق آن، پیوند عمیقی را میان تمام مردم جهان اسلام با اساتید و بزرگان دین ایجاد کند.

با وجود اینکه این کلیپ مربوط به گذشته بوده ولی باعث خشم عموم مردم و نهاد دارالفتوی شده و آنها بازخواست قانونی این بازیگر را خواستار شده‌اند.

یادآور می‌شود، انتشار ویدئویی از محمد اشرف، جوان مصری عضو گروه استندآپ کمدی این کشور، در فضای مجازی که در آن رادیو قرآن مصر مورد اهانت قرار گرفته، خشم کاربران را در پی داشته است و فعالان رسانه‌های اجتماعی بازداشت و محاکمه وی را خواستار شده‌اند. برخی کاربران نیز معتقدند که محتوای ویدئو از توهین به رادیو قرآن مصر و کارکنانش فراتر رفته و بیانگر اهانت به پیامبر(ص) و صحابه است.

انتهای پیام
captcha